اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان خبر داد

اجرای 5 تصفیه‌خانه جدید به ظرفیت 180 هزار مترمکعب در خوزستان

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از اجرای پنج تصفیه‌خانه در خوزستان به ظرفیت 180 هزار مترمکعب خبر داد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای راه‌اندازی این تصفیه‌خانه‌ها 200 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

اجرای 5 تصفیه‌خانه جدید به ظرفیت 180 هزار مترمکعب در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمدعلی صنیعی‌نژاد در نشست خبری که ظهر امروز در محل این اداره کل برگزار شد،‌ اظهار کرد: در طول پنج سال اخیر 2 هزار و 350 کیلومتر کار اصلاح شبکه انجام دادیم این در حالی بوده که با وجود اعتبارات کم، 290 کیلومتر از این میزان مربوط به سال گذشته است.

وی با بیان اینکه 33 شهر استان دارای تصفیه خانه و فیلتراسیون هستند، گفت: ظرف پنج سال گذشته حدود 154 هزار مترمکعب از ظرفیت تصفیه خانه‌های خود را بازسازی کردیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزود: همچنین 209 هزار و 800 مترمکعب ظرفیت‌سازی تصفیه خانه آب را در استان داشتیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از کارهای زیربنایی این سازمان در چند سال گذشته ذخیره سازی آب بوده است، افزود: 270 هزار مترمکعب ظرفیت آب ذخیره را در سطح شهرهای استان ایجاد کردیم. همچنین 78 هزار مترمکعب از ظرفیت مخازن استان را بازسازی و مجددا از آن‌ها بهره گرفتیم.

صنیعی‌نژاد از حفاری و تجهیز 80 حلقه چاه در پنج سال اخیر خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر 135 کیلومتر خطوط انتقال آب رسانی انجام شده که سال گذشته در مقایسه با متوسط یک دوره پنج ساله، 10 درصد افزایش کار داشتیم.

وی با بیان اینکه 114 کیلومتر خطوط فاضلاب در استان جمع آوری شده است افزود: در طی 5 سال گذشته ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب استان به 45 هزار مترمکعب رسیده که 22 هزار مترمکعب آن مربوط به فاز اول تصفیه‌خانه شوشتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزود: در بخش اجرای شبکه فاضلاب در طول 5 سال گذشته یک هزار و 100 کیلومتر کار انجام شد که 800 کیلومتر آن در 10 ماهه گذشته صورت گرفته است.

وی میزان ایستگاه پمپاژ استان را 55 ایستگاه عنوان کرد و افزود: با توجه به گرمای بیش از 50 درجه خوزستان استهلاک تاسیسات در استان قابل مقایسه با استان‌های دیگر نیست و هزینه نگهداری به مراتب بیشتر از مناطق دیگر کشور است.

صنیعی‌نژاد با بیان اینکه سال گذشته کمترین میزان اعتبار عمرانی را در طول 20 سال اخیر داشتیم گفت: سال گذشته تنها 6 میلیارد تومان اعتبارات بخش عمرانی دریافت کردیم در حالی که پیش بینی می‌کردیم 20 میلیارد تومان دریافت کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین در 5 سال گذشته برای 2 هزار و 350 کیلومتر اصلاح شبکه 95 میلیارد تومان دریافت کردیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: سال گذشته در زمینه آب رسانی به میزان 12 درصد متوسط سال‌های قبل یعنی 16 میلیارد تومان اعتبار دریافت کردیم. این در حالی بوده که در 6 سال گذشته 36 میلیارد تومان اعتبار دریافت شده بود.

متوسط سالیانه میزان اعتبار در بخش فاضلاب حداکثر 30 میلیارد تومان بوده که سال گذشته از محل تملک دارایی‌ها 12 میلیارد تومان اعتبار دریافت شد.

وی بیان کرد: با توجه به پیگیری‌هایی که در سال 89 صورت گرفت مجوز سه سال فروش اوراق مشارکت تا سقف 900 میلیارد تومان به ما داده شد که این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت بود.

صنیعی‌نژاد گفت: در سال 91، 270 میلیارد تومان اوراق مشارکت به جز سهم 30 میلیارد تومانی اهواز برای سایر شهرهای استان به فروش رساندیم. با بهره گیری از فروش اوراق مشارکت حجم عظیمی از کار‌ها را در سطح 16 شهرستان اجرایی کردیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت در استان به فروش رساندیم، گفت: اگر فروش اوراق مشارکت در استان صورت نمی‌گرفت حداقل 9 سال طول می‌کشید که این پول را به ما بدهند. قطعا چنین پول و اعتباری دیگر هیچ وقت نصیب ما نخواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزود: از واگذاری 24 هزار انشعاب فاضلاب در سال گذشته خبر داد و گفت: پیش بینی و هدف گذاری ما در سال جاری واگذاری یکصد هزار انشعاب فاضلاب می‌باشد. همچنین در سال جاری سهم انشعابات فاضلاب استان از مرز 30 درصد به 42 درصد افزایش یافت.

وی اظهار کرد: پیش بینی می‌کنیم که اگر مرحله سوم اوراق مشارکت به فروش برسد به مرز 85 درصد فروش اوراق مشارکت در استان که از اهداف ما بوده، نزدیک خواهیم شد.

صنیعی‌نژاد عنوان کرد: در سال گذشته کل میزان فروش اوراق مشارکت آب و فاضلاب کشور 530 میلیارد تومان بوده که 270 میلیارد از آن مختص خوزستان بوده است.

وی از افتتاح تصفیه خانه شوشتر با ظرفیت 12 هزار مترمکعب و تصفیه خانه دزفول با ظرفیت 40 هزار مترمکعب به عنوان آخرین پروژه‌های بهره‌برداری شده در استان خبر داد و گفت: همچنین در هفته گذشته قرارداد ساخت 5 تصفیه خانه ماهشهر، آبادان، خرمشهر، شادگان و بندر امام در قالب فاینانس با همکاری شرکت چینی به امضا رسید.

مدیرکل آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: کار اجرایی این 5 تصفیه خانه که فاز اول آن دارای ظرفیت 230 هزار مترمکعب بوده 3 سال به طول می‌انجامد. همچنین مدت بهره برداری این طرح 2 سال عنوان شده است.

وی افزود: مبلغ این پروژه 46 میلیون یورو معادل 190 میلیارد تومان است و حدود 3 میلیارد تومان هزینه زمان بهره‌برداری این طرح می‌باشد.

صنیعی‌نژاد بیان کرد: در حال حاضر مطالعات لازم بر روی 13 شهرستان استان صورت گرفته که برآورد مطالبات آن‌ها جهت تاسیس شبکه، ایستگاه و تصفیه‌خانه یک هزار میلیارد تومان می‌باشد. قطعا اگر اعتبار لازم را در اختیار ما قرار دهند آمادگی شروع کار را داریم.

وی مشارکت‌های مردمی در اجرای طرح‌های شبکه فاضلاب را بسیار مهم دانست و گفت: بر اساس تبصره 3 ماده 20 اگر مشارکت مردمی در اجرای طرح‌ها صورت گیرد بسیاری از طرح‌های موجود در شهرهای کوچک را می‌توان سریع‌تر انجام داد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان  از اجرای 5 تصفیه خانه دیگر در شهرهای شوش، بهبهان، اندیمشک، ایذه و بستان به ظرفیت 180 هزار مترمکعب خبر داد و گفت: اعتبار لازم برای راه‌اندازی این پنج تصفیه خانه 200 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: مطالبات مردمی در سال گذشته را 275 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه باید حدود 4 هزار کیلومتر شبکه آب را اصلاح کنیم نیاز به اعتباری در حدود 800 میلیارد تومان داریم. اما متاسفانه این میزان پول را در اختیار ما قرار نمی‌دهند لذا نیاز است که مردم در اجرای طرح‌ها به ما کمک کنند.

انتهای پیام/72011/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول