اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خوزستان خبر داد

وجود 14 هزار پست خالی در خوزستان / فعالیت 160 هزار کارمند در استان

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی استاندار خوزستان گفت: 160 هزار کارمند دولت در سطح خوزستان در حال حاضر مشغول فعالیت هستند.

وجود 14 هزار پست خالی در خوزستان / فعالیت 160 هزار کارمند در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بهروز حسینی‌فر در مراسم روز کارمند که ظهر امروز در استانداری خوزستان تشکیل شد اظهار کرد: هفته دولت ما را به یاد شهدای دولت یعنی شهیدان باهنر و رجایی می‌اندازد، آن‌ها برای کارمندان دولت اسوه بودند که جان خود را در راه خدمت به وطن در طبق اخلاص نهادند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 160 هزار کارمند دولت در سطح خوزستان مشغول فعالیت هستند که نسبت به استان‌های دیگر با این حجم جمعیتی، از تعداد نیروی انسانی پایین‌تری برخوردار هستیم.

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی استاندار خوزستان با بیان اینکه 14 هزار پست خالی در سطح استان وجود دارد تصریح کرد: نزدیک به 6 هزار نفر از این پست‌های خالی مربوط به بخش بهداشت و درمان است و به ازای هر چهار تخت یک پرستار وجود دارد در حالی که در استان‌های دیگر به ازای هر دو تخت یک پرستار در بخش است.

وی به دریافت مجوزهای استخدام در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: براساس برنامه چهارم توسعه مجوز استخدام 10 هزار و 465 نفر گرفته شد که از این تعداد 181 نفر سهم استانداری بود.

حسینی‌فر اضافه کرد: براساس برنامه پنجم توسعه مجوز استخدام یک‌هزار و 169 نفر داده شد که سهم استانداری خوزستان 205 نفر بود.

وی به برگزاری آزمون استخدامی اسفند ماه سال گذشته اشاره کرد و تصریح کرد: یک هزار و 431 نفر در این آزمون قبول می‌شوند که سهم استانداری 265 نفر است و در شرف اعلام اسامی هستیم.

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: خروجی نیروی انسانی از دستگاه‌های دولتی در برنامه چهارم توسعه 18هزار و 554 نفر و در برنامه پنجم 9 هزار و 806 نفر بود.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته خدمات رفاهی برای کارمندان دولت در نظر گرفتیم اظهار کرد: در پنج سال گذشته نزدیک به 700 نفر از کارمندان با دریافت کمک هزینه از ادارات خود به سفرهای زیارتی رفتند.

حسینی‌فر به مصوبه افزایش 20 درصدی حقوق پرسنل وزارت کشور اشاره کرد و عنوان کرد: بعد از رایزنی و پیگیری‌های بسیار این مصوبه بیرون آمد اما هنوز اجرایی نشده است که امیدوار هستیم در دولت تدبیر و امید این امر اجرا شود.

انتهای پیام/72011/صا30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول