اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه سنندج:

وظیفه بسیج اصناف زنده نگه داشتن چهره بازار اسلامی است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه سنندج زنده مانده چهره اسلام در بازار و رونق آن را مهمترین رسالت بسیج اصناف عنوان کرد و گفت: بسیج نباید اجازه دهد برخی صفات زشت این چهره اسلامی را مخدوش کند.

وظیفه بسیج اصناف زنده نگه داشتن چهره بازار اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام  علی امجدیان ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز بسیج اصناف و سالروز شهادت بازاری مجاهد حاج مهدی عراقی در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان به ایراد سخن پرداخت.

وی با بیان اینکه انسان هر اندازه قصد خیر داشته برای جامعه مفید باشد برخی دشمنان به او کینه می‌ورزند، اظهار کرد: این افراد قصد دارند به شخصیت انسان‌های خیر ضربه بزنند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه سنندج با اشاره به اینکه شیطان دشمن آشکار انسان است، خاطرنشان کرد: بروز بخل و حسد در میان انسان‌ها از جمله تأثیرات شیطان است.

حجت‌الاسلام امجدیان با بیان اینکه در هر صنفی حاسدان و خادمان وجود ،صریح کرد: اینگونه افراد هم در میان بازاریان نیز به مانند سایر اقشار و اصناف حضور دارند.

وی با بیان اینکه پیامبران الهی نیز همه به دلیل حسادت مورد ظلم واقع شدند، اظهار کرد: اگر در میان بازاریان افرادی بسیجی، فداکار، مدافع مردم و نظام باشند مورد تهدید قرار می‌گیرد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه سنندج با بیان اینکه بسیج در هر صنفی باید بسیجی‌وار عمل کند اظهار کرد: خداوند بازار و تجارتی درست کرده که در آن خریدار و فروشنده وجود دارد به گونه‌ای که فروشنده ما و خریدار خداوند سبحان است.

حجت‌الاسلام امجدیان با اشاره به اینکه هر تیری که به سمت بسیجی روانه شود وی با آغوش باز پذیرای آن خواهد بود گفت: بسیج چون مسیر خود را درست انتخاب کرده از کار خود پشیمان نمی‌شود و تنها کسانی دچار ندامت هستند که مسیر ناصوابی در زندگی در پیش بگیرند.

وی وظیفه بسیج بازار و اصناف را زنده نگاه داشتن آن صنف بر پایه موازین اسلامی عنوان کرد و افزود: بسیجی باید تلاش کند بازار اسلامی بماند و رباخواری، گرانفرشوی و کم‌فروشی در آن نفوذ نکند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه سنندج زنده مانده چهره اسلام در بازار و رونق را مهمترین رسالت بسیج اصناف عنوان کرد و گفت: بسیج نباید اجازه دهد برخی صفات کریه این چهره اسلامی را مخدوش کند.

حجت‌الاسلام امجدیان با یادآوری سال حماسه سیاسی و اقتصادی حفظ شرایط مطلوب بازار از لحاظ اخلاقی، توزیع اجناس و شرایط معامله بر اساس فقه اسلامی را دیگر وظایف اصناف و بازاریان مؤمن و بسیجی عنوان کرد.

وی دیگر مأموریت‌های بسیج اصناف را حضور جدی در برگزاری یادواره شهدا، سرکشی به خانواده شهدای اصناف و برگزاری حلقه‌های صالحین ذکر و خاطرنشان کرد: تعطیلی بازار به منظور حضور واقعی در نماز جمعه‌ها از ضروریات دین ما است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه سنندج با تأکید بر اینکه برگزاری نماز جماعت در استان کردستان نمود پررنگی دارد، خواستار ارتقای این مسئله شد و افزود: برگزاری محافل انس با قرآن، آموزش و تبدیل عضویت بسیجیان به کادر از دیگر وظایف است.

حجت‌الاسلام امجدیان در پایان ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر مناسب زمینه بهره‌مندی بازار از چهره‌ای اسلامی و دینی فراهم شود.

انتهای پیام/79012/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول