اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های گیلان:

برخی برای رسیدن به تمدن اسلامی با تعریف شاهی از قطار انقلاب دور شدند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان گفت: کسانی که در تمدن اسلامی تعریفی مانند دوره صفویه و شاهانه دارند از قطار انقلاب پیاده شدند.

برخی برای رسیدن به تمدن اسلامی با تعریف شاهی از قطار انقلاب دور شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سعید مهدوی پیش از ظهر امروز در طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه گیلان تقوا را از پایه‌های تمدن‌سازی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه رسیدن به تقوا سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، اخلاقی و... با عمل اثرگذار است، اظهار کرد: علی (ع) تقوا را در کنار نظم می‌گذارد.

این مسئول، تفکر و اندیشه از نگاه پیامبر (ص) را از جمله چیزهایی دانست که روح و جسم انسان را به سلامت می‌رساند.

وی افزود: طبق روایات، زمانی که دو نفر اهل علم با یکدیگر می‌نشینند سومین نفر ملائکه است که در مجلس آنها حضور می یابد.

مهدوی، گفت: محافل عبادی و مسیر بندگی تنها به این نیست بلکه یکی از وادی‌هایی که ما را به ملکوت می رساند اندیشه و تفکرات است که می‌تواند تمدن‌سازی در جامعه را رقم بزند.

به گفته وی، تمدن‌سازی می‌تواند در روح و جسم انسان تحول ایجاد کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان، با بیان اینکه اعضای هیئت علمی دانشگاه گیلان نسبت به ضیافت اندیشه نظر خوبی دارند، یادآور شد: اگر زمینه بهتری فراهم می‌شد داوطلبان این دوره به حدود 250 تا 300 نفر می رسید اما به دلیل استاندارد تعداد کلاس‌ها اکنون 140 نفر از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه در طرح حضور دارند.

وی بازیابی هویت خویشتن را یکی از مسایل مهم در ایران اسلامی عنوان کرد و متذکر شد: امام خمینی (ره) در 12 بهمن سال 57 فرمودند که آمده‌ام آقایی شما را به شما بازگردانم و زمانی که داشتند از دنیا رحلت می‌کردند نیز فرمودند جوانان نژاد آرایی چیزی از نژاد اروپایی کم ندارند.

مهدوی، خاطرنشان کرد: بیش از 32 سال ایستاده‌ایم تا به هویت اصلی خود بپردازیم و هزینه‌های زیادی نیز در این راه پرداخت کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با این دغدغه به دنبال ساختن انقلاب اسلامی هستند و امروز برای ساختن این انقلاب برخی‌ها زاویه پیدا می‌کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان، با اشاره به اینکه برخی از این افراد جزو مبارزان دوران قبل از انقلاب بودند، یادآور شد: این افراد از قطار انقلاب دور شدند و برای رسیدن به یک تمدن اسلامی زاویه گرفتند.

به گفته وی، کسانی که در تمدن اسلامی تعریفی مانند دوره صفویه و شاهانه دارند از قطار انقلاب پیاده می‌شوند.

مهدوی یادآور شد: در مسیر رشد انقلاب ما به دنبال تمدن اسلامی طبق آموزه‌های دینی خود هستیم.

انتهای پیام/2300/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول