اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

اختصاص 300 میلیون اعتبار برای بازسازی بقعه شیخ جبرائیل کلخوران

فرماندار اردبیل از اختصاص 300 میلیون اعتبار برای بازسازی اولیه مقبره شیخ جبرائیل کلخوران خبر داد.

اختصاص 300 میلیون اعتبار برای بازسازی بقعه شیخ جبرائیل کلخوران

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر صبح امروز در جریان بازدید از این اثر معنوی و ارزشی که با همراهی معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل و مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل انجام شد، اظهار داشت: با اختصاص این اعتبار مراحل اولیه مناسب‌سازی محیط این اثر تاریخی و ارزشمند انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه این بقعه تاریخی - مذهبی و اطراف آن باید به نحوی شایسته بازسازی و مرمت شود، افزود: این بازسازی می‌تواند در کنار حفظ بافت و اثر سنتی آن محل به فضای مناسبی برای جذب گردشگران داخلی وخارجی تبدیل شود.

فرماندار اردبیل با تاکید بر اجرای نقشه متناسب با آثار تاریخی و فرهنگی این محل خاطرنشان کرد: باید باغ مورد‌نظر که در اطراف این بقعه ایجاد می‌شود فضای مناسب، آرام و دلنشینی برای بازدید‌کنندگان داشته باشد.

دبیر گفت: باید از تجربیات سایر مکان‌های مشابه در دیگر استان‌ها که استفاده مطلوبی از داشته‌های تاریخی و فرهنگی خود می‌کنند، استفاده شود.

این مسئول با تاکید بر الگوی باغ ایرانی برای اجرا در عمل و مرمت این اثر تاریخی خواستار اجرای آن در حداقل زمان ممکن شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بازدید همچنین معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل نیز با انتقاد از عدم اجرای مناسب مرمت و بازسازی محیط و خود اثر تاریخی بیان داشت: متولیان امر باید هر چه سریع‌تر نسبت به بازسازی این اثر ارزشمند اقدام کرده و نقشه مناسبی طراحی کنند تا در شأن این مکان مقدس باشد.

سید حامد عاملی ضمن قول مساعد برای همکاری و مساعدت برای اجرای طرح‌های مورد‌نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت‌: مسئولان امر نسبت به آغاز بازسازی و زیبا‌سازی محیط این امامزاده اقدام کنند.

در این بازدید همچنین مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از آغاز بازسازی، زیباسازی و اجرای باغ ایرانی در محوطه این بقعه خبر داد.

یحیی نقی‌زاده ابراز داشت: با اختصاص اعتبارات لازم در آینده به آثار تاریخی و فرهنگی این محیط به طور مناسب بازسازی و مورد مرمت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/62005/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول