اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام پزشکی چهارمحال و بختیاری خبر داد

صدور 118 پروانه مطب در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان نظام پزشکی چهارمحال و بختیاری از صدور 118 پروانه مطب و 63 کارت جدید عضویت و همچنین تمدید 116 پروانه مطب و 16 مورد تمدید کارت عضویت توسط سازمان نظام پزشکی استان خبر داد.

صدور 118 پروانه مطب در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، محمود جاوید اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی در استان چهارمحال و بختیاری با یک هزار و صد عضو پزشک، دندان‌پزشک، داروساز، ماما، دکترای علوم آزمایشگاه، کارشناسان پروانه‌دار مانند شنوایی سنج، فیزیوتراپ، بینایی سنج، کاردرمانگر و ... سال‌های متمادی است که در راستای اهداف خود گام بر می‌دارد.

وی افزود: اعتلای ارزش‌های اخلاقی و اسلامی در امور پزشکی، تلاش در راستای پیشبرد و اصلاح امور پزشکی، مشارکت در راستای ارتقا سطح دانش پزشکی، حفظ و حمایت از حقوق بیماران، حفظ و حمایت از حقوق صنفی، تنظیم روابط شاغلین حرف پزشکی از اهداف این سازمان است.

جاوید اضافه کرد: در راستای اهداف یاد شده سازمان وظایفی را بر عهده دارد که از جمله آن می‌توان به تعیین تعرفه خدمات تشخیصی درمانی در بخش خصوصی، صدور پروانه مطب شاغلین بخش خصوصی، ثبت نام و صدور گواهی عضویت، تعیین ضوابط و نظارت بر تبلیغات پزشکی، ارائه خدمات رفاهی به اعضای سازمان، تعیین شرح وظایف شاغلین حرف پزشکی، برگزاری برنامه‌های باز آموزی و آموزشی، انتشار نشریه سازمان اشاره کرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی چهارمحال و بختیاری رسیدگی انتظامی به تخلفات حرفه‌ای شاغلین حرف پزشکی از طریق هیئت‌های انتظامی را یکی دیگر از وظایف این سازمان بر شمرد و افزود: در این راستا سال گذشته حدود یک صد جلسه توسط این هیئت‌ها تشکیل شد.

وی میانگین شکایات مردمی از پزشکان را در سال گذشته 120 مورد اعلام کرد و افزود: در حدود 40 درصد این موارد قصور پزشک محرز شده است.

جاوید یادآور شد: با توجه به اینکه در جلسات رسیدگی به تخلفات پزشکی نماینده پزشکی قانونی و قوه قضائیه نیز حضور دارند، داشتن این تصور که به شکایات مردمی از پزشکان جانب‌دارانه رسیدگی می‌شود کاملا غلط و بی‌اساس است.

رئیس سازمان نظام پزشکی چهارمحال و بختیاری از صدور 118 پروانه مطب و 63 کارت جدید عضویت و همچنین تمدید 116 پروانه مطب و 16 مورد تمدید کارت عضویت توسط سازمان نظام پزشکی استان خبر داد.

انتهای پیام/68001/س/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول