اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس:

لغو مصوبه مهر‌آفرین موقتی است / اصل شکایت از بقایی پابرجاست

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: لغو مصوبه مهر‌آفرین توسط معاون اول رئیس جمهور موقتی است و بعد از برطرف شدن ایرادات اجرایی خواهد شد.

لغو مصوبه مهر‌آفرین موقتی است / اصل شکایت از بقایی پابرجاست

مصطفی افضلی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: شکایتی که بقایی از برخی نمایندگان مجلس مطرح کرده، وجه قانونی ندارد و هیچ وقت اصل موضوع را که حق و حقوق بیت‌المال تضییع شده است، خدشه‌دار نمی‌کند و مستنداتی که ارائه شده به صورت کلی به نظر می‌رسد، اما اینکه 14 نفر از نزدیکان رئیس جمهور بدون آنکه مسئولیت اجرایی داشته باشند همراه آنها به مسافرت رفته‌اند و هزینه‌ای به بیت‌المال تحمیل کرده‌اند، مطلبی است که سر جای خود محفوظ است و اصل شکایت ما نیز در این زمینه پا برجاست.

وی خاطرنشان کرد: شکایت بقایی مربوط به نام بردن برخی از افراد و اسامی بوده که در یک مسافرت حضور داشتند و در مسافرت بعدی حاضر نبودند که این هم مربوط به نماینده سئوال‌کننده بوده که بنده از رئیس کمیسیون نپرسیدم علت چرخش در اظهارات چه بوده است که بعداً اسامی اصلاح شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح این موضوعات هرگز اصل مسئله را نقض نمی‌کند، یادآور شد: اینکه ادعا می‌شود 14 نفر نبوده ادعای غلطی است و ما همچنان بر پیگیری‌های خود و شکایتمان اصرار داریم، چرا که همه این 14 نفر در سفرها بدون اینکه اسمی برده شود، همراه دولت بوده‌اند و این خود حکایت از آن دارد که شکایت بقایی هیچ وجه قانونی ندارد.

افضلی‌فرد گفت: در این میان تنها برخی از اسامی در شکایت مطرح شده که به فرض مثال فلان شخص در سفر قبلی بوده و در سفر بعدی حاضر نبوده است که این هم تصحیح شده است تا حقی از کسی ضایع نشود.

وی با اعلام اینکه شکایت بقایی هیچ صورت قانونی و شکل واقعی نداشته است، عنوان کرد: ‌قطعاً کمیسیون اصل 90 این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

مصوبه مهر‌آفرین لغو نشده، بلکه موقتاً از اجرای آن جلوگیری شده است

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص لغو مصوبه مربوط به مهر‌آفرین طی بخشنامه‌ای توسط معاون رئیس جمهور به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: ‌البته نفس قضیه مربوط به لغو مصوبه طبیعتاً امر خلاف قانون بوده اما توضیحاتی که رئیس مجلس در صحن علنی داد، موضوع را شفاف کرد.

افضلی‌فرد افزود: این توضیحات در حقیقت برمی‌گردد به اقدام موقت دولت در جلوگیری از اجرایی شدن این مصوبه آن هم به شکل موقت تا موضوع بعداً بررسی شده و بعد از شفافیت امر راهکارهایی برای اجرای مطلوب این طرح تهیه شود.

وی تصریح کرد: بنده از جهانگیری و شخص رئیس جمهور در این زمینه سئوال کردم که محل رجوع مردم و اعتراضات آنها ما هستیم و چه جوابی به آنها بدهیم، چرا که تعدادی از جوانان ما در آزمون شرکت کرده، اسامی قبول‌شدگان منتشر شده و کار در مراحل گزینش است که آنها اعلام کردند برای شفاف‌سازی موضوع به شکل موقت در این کار تاخیری صورت می‌گیرد تا در آینده شاهد اجرایی شدن این مصوبه باشیم.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: به هیچ‌وجه مصوبه مهر‌آفرین به صورت کامل لغو نشده، بلکه به شکل موقتی جلوی اجرای آن گرفته شده و این خود به معنای لغو کامل این مصوبه نبوده و قطعاً بعد از بررسی نکات ضعف و قوت آن این مصوبه اجرایی خواهد شد.

افضلی‌فرد ابراز داشت: امیدواریم در دولت جدید طرح مهر‌آفرین را که منجر به جذب تعدادی از بیکاران واجد شرایط می‌شود به قوت خود باقی مانده و بعد از برطرف شدن ابهامات شاهد عملیاتی شدن آن در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف باشیم.

انتهای پیام/62001/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول