اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

عروسک بومی محلی مازندران به موزه مجلس اهدا شد

عروسک بومی محلی مازندران از سوی خبرنگاران شهرستان آمل به موزه مجلس اهدا شد.

عروسک بومی محلی مازندران به موزه مجلس اهدا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، چهارمین سفر خبرنگاران شهرستان آمل به مجلس شورای اسلامی از سوی انجمن صنفی این شهرستان با حضور 25 خبرنگار فعال و تعدادی از پیشکسوتان خبر صورت گرفت.

در این سفر یک روزه که با حضور روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و صنایع دستی، انتقال خون و رئیس اتحادیه واحدهای پذیرایی محور هراز صورت گرفت، خبرنگاران آملی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی شرکت کردند.

نماینده مردم آمل در این سفر پذیرای خبرنگاران بود

بازدید از موزه مجلس نیز از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه به تهران بود که در آن عروسک بومی محلی مازندران توسط کبریا مقدس خبرنگار آملی که در رشته مردم شناسی تحصیل کرده است به این موزه اهدا شد.

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان آمل با اشاره به اینکه دو سال پیش در سفر خبرنگاران به مجلس ضمن بازدید از موزه، عدم وجود عروسک بومی مازندران مشاهده شد، افزود: در قسمتی از موزه مجلس عروسک‌هایی با لباس‌های بومی قومیت‌های کشور وجود دارد که اثری از عروسک بومی مازندران در آن نبود.

نعمت قربانی بیان داشت: به همین دلیل خبرنگار علاقه‌مند به فرهنگ بومی مازندران با هزینه شخصی اقدام به تهیه عروسک بومی مازندران با لباس سنتی کرد و امروز با حضور در موزه مجلس آن را به مسئولان این موزه تقدیم کرد.

وی با اشاره به اینکه این عمل با استقبال بسیار زیاد مسئولان موزه مجلس مواجه شد، یادآور شد: امیدواریم خبرنگاران آملی سهم کوچکی در اشاعه فرهنگ این استان در سراسر کشور داشته باشند.

قربانی همچنین با اشاره به سفر یک روزه خبرنگاران به مجلس بیان داشت: آشنایی با فضاها و مجامعی که در آن تصمیم‌های بزرگ برای کشور اخذ می‌شود از اهداف این سفرها است و امیدواریم اصحاب رسانه قلم خود و حوزه تفکر و اندیشه خود را به مرزهایی خارج از استان نیز بسط دهند.

انتهای ‌پیام/86011/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول