اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کسب چند مقام برتر صورت گرفت

درخشش کانون کردستان در پانزدهمین جشنواره سراسری نمایش عروسکی

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان گفت: گرو‌ه‌های نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان در پانزدهمین جشنواره سراسری نمایش عروسکی به چند عنوان برتر دست یافتند.

درخشش کانون کردستان در پانزدهمین جشنواره سراسری نمایش عروسکی

سهیلا شیخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: رتبه اول بخش اعضای ارشد و رتبه دوم بخش اعضا جشنواره کشوری نمایش عروسکی به کردستان رسید.

وی اضافه کرد: هیئت داوران این جشنواره متشکل از حسن دادشکر، علی‌اکبر حلیمی و محسن عظیمی‌پویا و داوران نوجوان شامل پگاه صمدی، علی کاظمی و کیانا ابطحی در بخش اعضای مراکز کانون، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به خاطر کسب رتبه دوم به نمایش عروسکی«پرپروک» کار اعضای مرکز کانون مریوان اهدا کردند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان خاطرنشان کرد: همچنین هیئت داوران جشنواره در بخش مربیان و اعضای ارشد کانون نیز نمایش گرگ‌نامه را‌ در گروه (الف) رتبه‌بندی کرد.

شیخی افزود: در بخش عروسک‌گردانی نیز جایزه گروه داوری به صورت مشترک به محمد وطن‌خواه، محمدرضا راستگو، محمد شاه‌محمدی عروسک‌گردانان شخصیت گرگ نمایش عروسکی "گرگ‌نامه" از کانون شهرستان بیجار در استان کردستان تعلق گرفت.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان اذعان داشت: در عین حال در بخش کارگردانی، سیدیاسر هاشم‌زاده از کانون استان کردستان برای نمایش «گرگ‌نامه» لوح تقدیر و جایزه نقدی هیئت داوران جشنواره را به دست آورد.

به گفته شیخی، اعضای هیئت داوری در بخشی از بیانیه خود خاطرنشان کرد: پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون یکی از صحنه‌های جان‌بخشی، خنداندن و گریاندن، سعی و تلاش برای نمایش توانمندی‌ها و خلاقیت‌های فرایندی کودکان و نوجوانان و مربیان و هنرمندان کانونی از سراسر میهن اسلامی است.

وی در پایان افزود: در بخش دیگری از بیانیه جشنواره آمده بود؛ نمایش عروسکی نقطه ثقل فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون و هنر جذاب و ترکیبی از واسطه‌های اصلی تعلیم و تربیت اسلامی یعنی هنر، ادبیات و بازی و سرگرمی‌هاست که تقریباً همه فعالیت‌های مراکز کانون را در خود یک‌جا جمع کرده است.

انتهای پیام/79001/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول