اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد صومعه‌سرا خبر داد

بهسازی 120 واحد مسکونی مددجویی در صومعه‌سرا

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) صومعه‌سرا از اجرای طرح بهسازی و نوسازی بالغ بر 120 واحد مسکونی مددجویی روستایی این شهرستان خبر داد.

بهسازی 120 واحد مسکونی مددجویی در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، علیرضا محمدی عصر امروز در جریان افتتاح همزمان 14 واحد مسکونی مددجویی این شهرستان، مسکن را یکی از نیازهای اساسی بشر دانست و اظهار کرد: اختصاص بودجه برای مسکن‌دار کردن نیازمندان و اقشار بی‌بضاعت از اقدام‌های مهم دولت نهم و دهم برای برطرف شدن محرومیت‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه ایران جزو کشورهای حادثه‌خیز دنیا محسوب می‌شود، تصریح کرد: تهیه مسکن مقاوم برای اقشار ضعیف جامعه از دغدغه‌های اصلی خادمان دولت است.

رئیس کمیته امداد صومعه‌سرا با اشاره به بخش تعمیرات و بازسازی مسکن مددجویی این نهاد، افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) در قالب سرفصل تعمیرات و بازسازی مسکن مددجویی، کمک‌های بلاعوض برای مددجویان مالک ساختمان برای بهبود وضعیت این ساختمان‌ها و پیشگیری از بروز خسارت‌های ناشی از آن اقدام‌های مهمی در دست اجرا دارد.

محمدی، برطرف شدن مشکل تعمیرات مورد نیاز در راستای استفاده بهینه از منازل مسکونی مددجویی و... را از جمله اهداف اجرای طرح تعمیر و بازسازی واحدهای مسکونی مددجویی ذکر کرد.

وی از اجرای 96 طرح تعمیر واحدهای مسکونی مددجویی صومعه‌سرا از سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: بالغ بر 438 میلیون ریال برای این تعداد از واحدهای مسکونی مددجویی هزینه شده است.

رئیس کمیته امداد صومعه‌سرا به منابع مالی طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی مددجویی روستایی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: مساعد بلاعوض مبلغ سرانه کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمله وظایف واحد مالی است.

وی استفاده از تسهیلات وام بانکی بلند مدت طرح با بهره‌مندی از یارانه‌های دولتی و استفاده از آورده مددجو و مشارکت موسسه‌های خیریه و خیران نیکوکار را جزو وظایف واحد منابع مالی طرح مذکور برشمرد.

محمدی افزود: کمک به مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده روستایی، کاهش خسارت‌های جانی و مالی و... جزو اهداف طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی مددجویی روستایی است.

به گفته این مسئول از سال گذشته تاکنون 66 طرح بهسازی و نوسازی مسکن مددجویی روستایی با هفت میلیارد و 425 میلیون ریال تسهیلات در صومعه‌سرا انجام شده است.

وی اضافه کرد: عملیات 120 طرح نوسازی و بهسازی این نوع از مسکن‌های مددجویی تا پایان امسال انجام می‌شود.

به گفته محمدی، از تعداد مذکور واحد آماده اجرای طرح بهسازی در صومعه‌سرا، بالغ بر 55 طرح معرفی شده به بانک، 65 طرح در دست اقدام و 15 طرح نیز به صورت قرارداد است.

وی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده‌های شهرنشین را رشد روز افزون اجاره بهای مسکن شهری دانست و خاطرنشان کرد: طرح کمک به خرید مسکن شهری مددجویان نیز از اولویت‌های کاری کمیته امداد امام خمینی (ره) صومعه‌سرا برای خانه‌دار شدن این افراد است.

این مسئول یادآور شد: در یک سال اخیر هشت واحد مسکونی مددجویی شهری به افراد مشمول تعلق گرفته است که از این تعداد شش واحد در حیطه پیش پرداخت مسکن مهر و دو مورد نیز احداثی است.

وی از افتتاح 14 واحد مسکونی مددجویی در هفته دولت جاری خبر داد و متذکر شد: این واحدها در بخش‌های مرکزی و گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 705 میلیون ریال برای مددجویان متقاضی ساخته شده است.

انتهای پیام/84003/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول