اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کنگره علوم باغبانی ایران صورت گرفت

داوری آثار توسط 50 داور از دانشگاه‌های کشور

دبیر علمی کنگره علوم باغبانی ایران در همدان گفت: بیش از 50 داور از دانشگاه‌های سراسر کشور مقالات ارسالی به کنگره علوم باغبانی ایران در همدان را داوری کردند.

داوری آثار توسط 50 داور از دانشگاه‌های کشور

منصور غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری هشتمین کنگره علوم باغبانی ایران در همدان اظهار داشت: کنگره علوم باغبانی ایران هر دو سال یکبار در دانشگاه‌ها یا مراکز تحقیقاتی کشور با متولی انجمن علوم باغبانی ایران تشکیل می‌شود.

وی گفت: کنگره امسال دانشگاه بوعلی هشتمین کنگره علوم باغبانی ایران است که برای نخستین بار در دانشگاه بوعلی از چهارم تا هفتم شهریور ماه برگزار می‌شود.

دبیر علمی کنگره علوم باغبانی ایران در همدان هدف از برگزاری این کنگره را ارائه آخرین نتایج تحقیقاتی مختلف علوم باغبانی کشور دانست و گفت: این کنگره با حضور وزارت علوم، بخش اجرایی و بخشی از تولیدکننده‌ها در زمینه باغبانی تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این کنگره از اساتید دانشگاه‌ها، محققان سازمان‌های جهاد کشاورزی و بخشی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند که در گرایش‌های مختلف باغبانی از جمله تولید میوه، تولید سبزیجات، گل‌های زینتی و گیاهان دارویی در حال تحصیل هستند.

غلامی اذعان داشت: بیش از یک‌هزار و 500 مقاله به این کنگره ارسال شده که 800 مقاله توسط داوران کنگره پذیرفته شده که 240 مقاله به صورت ارائه شفاهی و مابقی به صورت پوستر خواهد بود.

وی ادامه داد: از این تعداد مقاله، 50 مقاله کلیدی و مقاله شفاهی و یا پوستر از طرف دانشگاه بوعلی سینا بوده که 6 مقاله آن مقاله کلیدی است.

دبیر علمی کنگره باغبانی ایران در همدان از معرفی و تجلیل از بزرگان علوم باغبانی ایران در برنامه افتتاحیه خبر داد و گفت: این کار نخستین بار است که در کنگره‌های علمی باغبانی ایران انجام می‌گیرد.

وی افزود: در این همایش از اساتیدی چون دکتر خوشخویی از دانشگاه شیراز، دکتر طلایی از دانشگاه تهران، مهندس یونس ابراهیمی از وزارت کشاورزی مرکز تحقیقات و مهندس کاشانی تجلیل و قدردانی می‌شود.

غلامی از ارائه مباحث اصلی از جمله اصلاح و معرفی گونه‌های جدید باغبانی، تحقیقات در مورد چگونگی مقابله با تنش‌های محیطی مانند بحث‌های کم شدن آب و شور شدن آب و مباحث بیوتکنولوژی خبر داد.

وی هدف از برگزاری این کنگره را مبادله اطلاعات علمی بین محققان دانست.

دبیر علمی کنگره باغبانی ایران در همدان ادامه داد: با برگزاری این گونه کنگره‌ها، محققان جوان فرصت می‌یابند در محدوده زمانی با اساتید مطرح کشور آشنا شده و زمینه انجام تحقیقات مشترک و استفاده از تجربیات آنها را برای خود فراهم کنند.

وی ادامه داد: همچنین شرکت‌کنندگان فرصت پیدا می‌کنند با جدیدترین تحقیقات و پژوهش‌های علمی باغبانی دانشگاه‌های ایران قبل از انتشار و چاپ آنها مطلع شوند.

غلامی بیان داشت: در این کنگره بیش از 50 داور از دانشگاه‌های سراسر کشور برای داوری آثار انتخاب شده‌اند.

وی در پایان سخنانش ابراز داشت: هر مقاله حداقل توسط دو داور داوری شده است.

انتهای پیام/2499/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول