اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

استفاده از اینترنت برای کودکان خوب، بد، زشت

استفاده از اینترنت برای کودکان و نوجونان سئوالی است که همواره ذهن اولیای آنان را درگیر کرده است.

استفاده از اینترنت برای کودکان خوب، بد، زشت

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، اینترنت مکانی گسترده برای کودکان است تا بیاموزند، سرگرم شوند، با دوستان مدرسه گپ بزنند و به مکاشفه بپردازند اما درست همانند دنیای واقعی می‌تواند برای کودکان خطرناک باشد.

اکنون استفاده از سیستم‌های کامپیوتری نگرانی‌هایی را برای والدین به همراه داشته به خصوص زمانی که صحبت از اینترنت می‌شود این نگرانی‌ها چند برابر می‌شود.

استفاده نادرست فرزندان از برنامه‌های رایانه‌ای و اینترنت آسیب‌های جدی را برای آنها به همراه دارد که والدین باید در جهت پیشگیری از این آسیب‌های جدی نکاتی را قبل از اتصال فرزندان خود به این شبکه مجازی رعایت کنند.

به گزارش کارشناسان حدود یک‌ سوم فضای اینترنت در تسخیر سایت‌های غیراخلاقی است.

یک کارشناس انتظامی در این باره معتقد است: بر اساس نتایج حاصل از مطالعه کارشناسان، از کل اینترنت بیش از 30 درصد سایت‌ها با موضوعات غیراخلاقی فعالیت می‌کنند.

محمدرضا نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: تعداد سایت‌های اینترنتی غیراخلاقی طی ساله‌های گذشته با افزایش قابل توجهی همراه بوده است.

وی ادامه داد: همچنین سایت‌های حاوی بخش‌های مستهجن با افزایش همراه بوده که این امر هشداری برای استفاده بدون کنترل کودکان از اینترنت است.

در همین حال کارشناسان معتقدند زمانی که بیش از یک ‌سوم اینترنت را سایت‌های مستهجن تشکیل داده‌ا‌ند و در عین حال آگاهی کودکان و نوجوانان برای دسترسی آسان به این سایت‌ها روز به روز افزایش می‌یابد، لزوم دقت و کنترل خانواده‌ها برای کاهش ورود به این سایت‌های اینترنتی توسط کودکان ضروری خواهد بود.

برای حفاظت کودکان در دنیای اینترنت از نوشته‌ها، سایت‌ها و موارد غیراخلاقی می‌توان از نرم‌افزارهایی برای محدود کردن فعالیت آنها نیز استفاده کرد که این نرم‌افزارها در بیشتر مواقع از طریق کامپیوتر سرویس دهنده (سرور) اعمال می‌شود اما گاهی اوقات نیز بر روی کامپیوتر سرویس گیرنده قابل نصب خواهند بود.

سرپرست پلیس فتا استان ایلام با هشدار به خانواده‌ها از آنان خواست تا بر فرزندان خود نظارت بیشتری داشته باشند.

علی کسانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: والدین در صورت مواجه شدن با مشکلات و تهدیدات فضای مجازی مراتب را سریعاً به وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش دهند.

وی ادامه داد: همچنین والدین می‌توانند با شماره تلفن‌های 64-2182361-0841 تماس بگیرند.

انتهای پیام/2246/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول