اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه کافی‌نت رشت:

خدمات اینترنتی در منازل موجب رکود بازار کافی‌نت شده است

رئیس اتحادیه کافی‌نت رشت گفت: ارائه خدمات اینترنتی در واحدهای صنفی غیر مرتبط مانند منازل موجب رکود بازار صنف کافی‌نت شده است.

خدمات اینترنتی در منازل موجب رکود بازار کافی‌نت شده است

تقی تقوادوست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فعالیت اعضای صنف کافی‌نت در این شهر، اظهار کرد: 80 واحد صنفی در شهر رشت و 15 واحد نیز در شهرهای کوچصفهان، خشک‌بیجار، لشت‌نشا، سنگر و خمام دارای پروانه کسب دایم بوده و مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: 40 واحد دیگر نیز در حال اقدام برای اخذ پروانه کسب هستند.

این مسئول، ادامه داد: متقاضیان برای دریافت پروانه کسب باید سند مالکیت یا اجاره‌نامه مکان و مدرک تحصیلی مرتبط با خدمات ارائه شده را به اتحادیه تحویل دهند.

به گفته وی، متقاضیان در صورت نداشتن مدرک تحصیلی مرتبط باید گواهینامه فنی داشته باشند.

تقوادوست، با بیان اینکه ارائه خدمات اینترنتی در واحدهای صنفی غیر مرتبط برای اعضای صنف کافی‌نت مشکلاتی را ایجاد می‌کند تصریح کرد: همکارانی که دارای پروانه غیر مرتبط با خدمات اینترنتی هستند و به ارائه خدمات اینترنتی می‌پردازند موجب تضعیف اعضای صنف کافی‌نت، تداخل شغلی و قیمت‌شکنی در این صنف می‌شوند و این خلاف قانون صنفی است.

وی با اشاره به اینکه برخی از واحدهای صنفی خدمات رایانه به ارائه خدمات اینترنتی می‌پردازند، گفت: این امر موجب تداخل شغلی می‌شود.

رئیس اتحادیه کافی‌نت رشت، اضافه کرد: در این راستا اطلاع‌رسانی کرده‌ایم و با برخی از واحدهای متخلف برخورد شده اما هنوز این مشکل برای اعضای صنف کافی‌نت بزرگ‌ترین مشکلی است که به طور کامل برطرف نشده است.

وی تصریح کرد: از آنجا که اعضای صنف کافی‌نت ارائه خدمات اطلاع‌رسانی اینترنتی را انجام می‌دهند مورد بازرسی اداره‌های مربوطه قرار می‌گیرند اما برخی از این اداره‌ها به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند و فشار زیادی به اعضای صنف وارد می‌شود.

تقوادوست، رعایت قوانین در صنف مذکور را مهم دانست و یادآور شد: در این زمینه نباید سلیقه‌ای عمل شود و قوانین از طرف اداره‌های مربوطه به گونه‌ای باید اجرا شود که موجب دلزدگی اعضا از این شغل و در نهایت تغییر شغل و یا عدم اشتغالزایی نشود.

وی به ضعف بازار کافی‌نت‌داران اشاره کرد و افزود: ارائه بی‌رویه اینترنت به مصارف خانگی از لحاظ سرعت موجب شده تا کاربران کمتر به کافی‌نت‌ها مراجعه کنند و این رکود کاری کافی‌نت‌داران را به دنبال داشته است.

این مسئول، خاطرنشان کرد: امیدواریم به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که خدمات اینترنتی مصارف خانگی موجب رکود و تعطیلی کافی‌نت نشود و کافی‌نت‌ها نسبت به خدمات اینترنتی منازل برتری داشته باشند.

وی گفت: هر سال نرخ‌نامه‌ای با مشورت اعضای صنف و در نظر گرفتن تورم تعیین شده، در اتحادیه به تصویب می‌رسد و به تمام اعضای صنف ابلاغ می‌شود و اعضا موظف هستند نرخ‌نامه را در مکان صنفی خود برای دید کاربران نصب کنند.

تقوادوست، نصب دوربین مداربسته و نگه‌داری تصاویر ضبط شده به مدت شش ماه و نشان‌دادن کارت ملی کاربران برای احراز هویت را از قوانینی دانست که باید در کافی‌نت‌ها رعایت شود.

به گفته وی، برای تأیید مکان صنفی توسط اداره اماکن، پلیس فتا باید مکان را تأیید کند.

رئیس اتحادیه کافی‌نت رشت، خاطرنشان کرد: طبق دستورالعمل اداره اقتصاد و امور دارایی اتحادیه‌ها نیز موظف به پرداخت مالیات هستند در حالی که اتحادیه‌ها درآمد مستقل و یا بودجه ندارند و منبع درآمد اتحادیه‌ها از طریق گرفتن حق عضویت سالانه از اعضای صنف تأمین می‌شود و برای اتحادیه‌هایی که دچار مشکل مالی هستند پرداخت مالیات فشار مضاعفی را تحمیل می‌کند.

وی تصریح کرد: کافی‌نت‌ها به لحاظ موقعیت مکانی واحد صنفی و گستردگی فعالیت خود به سه درجه یک، دو و سه تقسیم‌بندی می‌شوند و طبق این درجه‌بندی حق عضویت سالانه پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/2300/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول