اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد دماوند خبر داد

راه‏اندازی کارگاه‏های آموزش قالی‏بافی در دماوند

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان دماوند از راه‏اندازی کارگاه‏های آموزشی قالی‏بافی در این نهاد خبر داد.

راه‏اندازی کارگاه‏های آموزش قالی‏بافی در دماوند

وحید زمان امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران افزود: همچنین کارگاه‏های تراش جواهرات، گلیم‏بافی و جاجیم‏بافی نیز به زودی در دماوند راه‏اندازی خواهد شد.

وی در ادامه از برگزاری نمایشگاهی از محصولات هنری مددجویان در زمینه تابلو فرش در آینده‏ای نزدیک در دماوند خبر داد و خاطرنشان کرد: در این نهاد برای رفاه حال مددجویان و جلوگیری از سوء‌استفاده افراد سودجو و فرصت‏طلب بازار، محصولات تولیدی مددجویان را به قیمت روز و کارشناسی شده خریداری می‏کنیم.

زمان با بیان اینکه در پایان این دوره تسهیلاتی به ارزش 10 تا 50 میلیون ریال در اختیار مددجویان قرار می‏گیرد، تصریح کرد: همچنین هر یک از مددجویان حاضر در این دوره آموزشی، مبلغ دو میلیون ریال تسهیلات برای تهیه دار قالی و تهیه خام مواد اولیه دریافت کرده‏اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان دماوند به استقبال خوب مددجویان از این دوره آموزشی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 25 نفر در این کارگاه مشغول یادگیری این هنر اصیل ایرانی هستند.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 280 مورد آموزش کوتاه‎مدت و بلندمدت در زمینه‏های قالی‏بافی، کامپیوتر، خیاطی، حسابداری، کمک بهیاری، اتومکانیک و برق صنعتی در بام ایران برگزار شده است.

زمان تعداد وام‏های خودکفایی پرداخت شده در سال‏‎جاری را 40 مورد بیان کرد و ادامه داد: مبلغ هر یک از وام‏ها 100 میلیون ریال بوده که از محل منابع کمیته امداد پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان دماوند همچنین به پرداخت 52 مورد وام قرض‏الحسنه اشاره کرد و افزود: مبلغ این وام‌ها نیز هر یک به مبلغ 100 میلیون ریال است که با معرفی از سوی این نهاد به مددجویان پرداخت می‏شود.

وی شمار وام‏‏های مشاغل خانگی را نیز که هر یک به مبلغ 50 میلیون ریال است، 45 مورد از ابتدای سال‎جاری تاکنون اعلام کرد.

زمان همچنین به وام حمل و نقل روستایی اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز در سال3جاری، 18 مورد وام هر یک به مبلغ 150 میلیون ریال پرداخت شده است.

انتهای پیام/2568/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول