اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اعلام کرد

افزایش تولید با استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین در مزارع آذربایجان غربی

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین در مزارع آذربایجان غربی تولید محصولات کشاورزی افزایش می‌یابد.

افزایش تولید با استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین در مزارع آذربایجان غربی

علی شمس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری در مزارع آذربایجان غربی، اظهار داشت: میزان زمین‌های مجهز به سیستم آبیاری نوین تا پایان سال گذشته بیش از 48 هزار هکتار گزارش شده است.

وی با اشاره به مزایای استفاده از سیستم‌ آبیاری نوین در کشاورزی، تصریح کرد: با استفاده از این روش نه تنها در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود بلکه میزان تولید محصولات کشاورزی افزایش می‌یابد.

شمس به برداشت سالانه 150 هزار تن محصولات کشاورزی از زمین‌های آبیاری شده توسط سیستم نوین آبیاری اشاره کرد و ابراز داشت: میزان مصرف آب در روش‌های نوین آبیاری به ازای یک هکتار 2 هزار و 400 متر مکعب تخمین زده شده است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به ایجاد زمینه اشتغال با بهره‌برداری از زمین‌های آبیاری تحت فشار، افزود: افزایش راندمان آبیاری و افزایش تولید از جمله سایر اهداف استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین در مزارع آذربایجان غربی است.

وی به مشکلات پیش روی تجهیز مزارع آذربایجان غربی به سیستم آبیاری نوین اشاره کرد و اذعان داشت: افزایش اعتبارات بخش نظارتی در موضوع طراحی و همچنین تعیین تکلیف چاه‌های غیر مجاز آذربایجان غربی می‌تواند بخشی از این مشکلات را مرتفع کند.

شمس ادامه داد: افزایش کمک بلاعوض دولتی به دلیل افزایش هزینه های لوازم و وسایل مورد نیاز این سیستم‌ها و همکاری مضاعف بانک‌های عامل با دستگاه اجرایی در اجرا و بهره‌برداری از سامانه‌های نوین آبیاری ضروری است.

انتهای پیام/61010/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول