اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

راشاتودی: اکثر آمریکایی‌ها با مداخله نظامی در سوریه مخالفند

در حالیکه واشنگتن برای مداخله نظامی احتمالی در سوریه آماده می‌شود، جدیدترین نظرسنجی‌ها حاکی است بیش از ۶۰ درصد از آمریکایی‌ها مخالف مداخله آمریکا در امور سوریه و نزدیک به ۵۰ درصد از آنها با مداخله نظامی در این کشور مخالفند.

راشاتودی: اکثر آمریکایی‌ها با مداخله نظامی در سوریه مخالفند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه راشاتودی، مشاوران «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید تشکیل جلسه دادند تا گزینه‌های احتمالی در قبال سوریه از جمله مداخله نظامی در این کشور عربی را بررسی کنند.

چهارشنبه هفته گذشته، مخالفان سوری ادعاهای بی‌اساسی را مطرح کردند مبنی بر آنکه نیروهای «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه علیه غیرنظامیان در نزدیکی «دمشق» از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده‌‌اند و دولت اسد این ادعاها را رد کرد و روز گذشته اعلام کرد که سربازان سوری در تونل‌های تروریست‌ها سلاح‌های شیمیایی پیدا کردند.

در حالیکه آمریکا برای گزینه نظامی در سوریه آماده می‌شود، نتایج جدیدترین نظرسنجی‌هایی که در روزهای 19 تا 23 آگوست انجام گرفت، تنها 9 درصد از آمریکایی‌هایی که در نظرسنجی شرکت کردند، بر این باورند که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا باید اقدامی علیه سوریه صورت دهد و 60 درصد از آمریکایی‌ها بر این باورند که آمریکا نباید در جنگ خونین داخلی سوریه مداخله کند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که 25 درصد آمریکایی‌ها بر این باورند که در صورت اثبات این مسئله که نیروهای «بشار اسد» از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده‌اند، از مداخله نظامی آمریکا در سوریه حمایت می‌کنند اما این در حالی است که 46 درصد از آمریکایی‌ها با مداخله نظامی آمریکا مخالفند.

اوباما روز شنبه بعد از نشست کاخ سفید، درباره جدیدترین تحولات سوریه با «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس وارد گفت‌وگو شد و هر دو نفر درباره حمله روز چهارشنبه در دمشق ابراز نگرانی‌های عمیقی کردند و خواستار واکنش جدی به این حمله شدند.

«چاک هیگل» روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری در مالزی تصریح کرد که ارتش آمریکا آماده اجرای گزینه‌هایی در سوریه می‌شود که «باراک اوباما» مطرح کند و یکی از این گزینه‌ها، اقدام نظامی در سوریه است به طوریکه نیروی دریایی آمریکا 4 کشتی مجهز به موشک کروز و نیروهای خود را در مدیترانه مستقر کرده تا با صدور حکم اوباما به سوریه حمله کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول