اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان خبر داد

تشکیل 204 پرونده متخلفان تخلیه نخاله در حریم جاده‌ها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: در سال جاری تعداد 204 پرونده رانندگان کامیون متخلف که نخاله‌ها را در حریم جاده‌ها تخلیه می‌کردند به مراجع قضایی ارسال شده است.

تشکیل 204 پرونده متخلفان تخلیه نخاله در حریم جاده‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بابک مهدی آزاد پیش از ظهر امروز در جلسه ساماندهی تخلیه نخاله‌های ساختمانی شهرستان همدان با بیان اینکه در طول پنج سال گذشته کارگروه مدیریت پسماند تشکیل شده است اظهار کرد: اگر این کارگروه فعال شود خیلی از مشکلات پیش روی تخلیه نخاله‌ها در حریم جاده‌ها حل می‌شود.

وی ادامه داد: بخش اعظمی از مسائل با همکاری دستگاه قضایی حل می‌شود و در طول 6 سال گذشته با حداقل هزینه نخاله روستاهای اطراف شهر و حتی شهرستان رزن که 70 کیلومتر با همدان فاصله دارد را به سایت رباط شورین هدایت و در این مکان تخلیه می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان با اشاره به اینکه در سایت رباط شورین هیچ گونه هزینه‌ای برای تخلیه نخاله‌ها دریافت نمی‌شود تصریح کرد: در روستاها، مریانج و جورقان سایتی برای تخلیه نخاله نداریم و تعدادی سنگ‌بری در کنار جاده‌ها فعال هستند که ضایعات خود را به حریم جاده می‌ریزند. 

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد 204 پرونده متخلفان تخلیه نخاله در حریم جاده‌ها به محاکم قضایی معرفی شده و تعداد 17 ضابط قضایی در شهر و جاده‌ها در قالب 14 اکیپ گشت‌زنی و متخلفان را شناسایی می‌کنند.  

مهدی‌آزاد با بیان اینکه کامیون‌ها اتحادیه و صنفی ندارند ابراز داشت: هر کسی که کامیون دارد به راحتی در شهر تردد می‌کند و شهرداری در حال تشکیل سازمان حمل بار شهری است.

وی اضافه کرد: در قانون تخلیه پسماندها هیچ گونه ضابطه‌ای برای رعایت مسائل زیست‌محیطی در نظر گرفته نشده است. در سایت تخلیه نخاله رباط شورین زمینی به وسعت چهار هکتار با 15 ارتفاع از نخاله انباشته شده و 95 درصد زباله‌های همدان در این سایت دفع می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان ادامه داد: 69 هزار خانوار همدانی از 170 هزار خانواده آموزش تفکیک زباله را دریافت کردند.

همچنین در این جلسه رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست استان با بیان اینکه در خصوص محل فعلی تخلیه نخاله باید مطالعه انجام شود گفت: درباره طراحی و احداث سایت تخلیه نخاله همدان که 11 سال فعال است از محیط زیست طرح مطالعاتی نخواستند.

مجیدرضا مهری افزود: مطالعاتی که 11 سال پیش باید انجام می‌شد امروز از ما می‌خواهند و این طرح هم مانند شهر حوراء بدون نظر محیط زیست انجام می‌شود.

در ادامه این جلسه مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت همدان با بیان اینکه تفکیک زباله‌ها در همدان توسط زباله‌دزدان انجام می‌شود گفت: برخی از عوامل شهرداری هنگام جمع‌آوری زباله‌ها را از هم تفکیک کرده و زباله‌های خشک را می‌فروشند.

حسین خالقی‌مجد افزود: نان خشک‌ها در کنار زباله‌ها دپو شده و بعد به گاوداری‌ها و همراه با ویروسی که منجر به بیماری دام و انسان است به گاو منتقل می‌شود. 

انتهای پیام/89019/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول