اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست شورای اسلامی شهر گرگان مطرح شد

امام‌زاده عبدالله دیگر جوابگوی اموات نیست/ احیای قبرستان‎های خانوادگی در گرگان

با اقدام شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان برای ساماندهی وضعیت آرامستان شهر، قبرستان‎های خانوادگی در این آرامستان احیا می‌شود.

امام‌زاده عبدالله دیگر جوابگوی اموات نیست/ احیای قبرستان‎های خانوادگی در گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، شامگاه شنبه در پانصد و سی و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان موضوع خرید زمین و اقدام مقتضی برای ساماندهی آرامستان شهر گرگان به تصویب رسید.

امام‌زاده عبدالله گرگان که از سال‎های گذشته مکانی برای دفن اموات شهر بوده است امروز دیگر جوابگوی این امر نیست و با توجه به اینکه قسمتی از محوطه آن قبرستان در اختیار اوقاف و بخش دیگری در اختیار شهرداری قرار دارد نیاز است تا با راه‎اندازی یک مجموعه‎ مناسب این مشکل ساماندهی شود.

در همین راستا شورای اسلامی شهر گرگان موضوع تشکیل سازمان آرامستان شهر گرگان را در دستور کار خود قرار داد و در این جلسه نیز موضوع خرید زمین و اقدام‎های مناسب در این خصوص به تصویب رسید.

در این مصوبه مقرر شد زمینی به مساحت بیش از 8 هکتار در کیلومتر سه جاده گرگان، آق‎قلا خریداری شود.

قبرستان خانوادگی سنت ایرانی ـ اسلامی است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در این خصوص در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: پس از ظهور اسلام و حتی قبل از آن نگاهی به تاریخ قبرستان‎ها و آرامستان‎های کشور به خوبی نشان می‎دهد که در صده‎های گذشته خانواده‎های ایرانی در کنار یکدیگر آرام می‎گرفتند.

عبدالرضا چراغعلی ادامه داد: اما متاسفانه به دلایل نامشخص در دهه‎های گذشته این رسم و سنت کهن ایرانی نادیده گرفته شد و حتی افرادی با اهداف مشخص گورستان‎های خانوادگی را حذف کردند.

وی افزود: خوشبختانه پس از مدت‎ها شهرداری گرگان اقدام به خرید زمینی مناسب در شمال گرگان کرده است و با تاسیس سازمان آرامستان به سرعت قبرستان خانوادگی در گرگان راه‎اندازی خواهد شد.

چراغعلی در پایان ابراز داشت: موضوع قبرستان و آرامستان از موارد مورد توجه در سال‎های گذشته در شورای اسلامی شهر گرگان بوده است که امیدواریم با اقدام‎های مناسب شورا و شهرداری خدمت مناسبی برای مردم شهر انجام شود.

انتهای پیام/83004/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول