اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

غالب قندیل در گفت‌وگو با فارس:

حمله به سوریه برای آمریکا و اسرائیل گران تمام می‌شود/ دمشق در صورت حمله دست بسته نخواهد بود

کارشناس عرب مسائل راهبردی تاکید کرد هرگونه ماجراجویی آمریکا علیه سوریه برای واشنگتن و تل‌آویو گران تمام خواهد شد و دمشق در مقابل چنین اقدامی دست بسته نخواهد بود.

حمله به سوریه برای آمریکا و اسرائیل گران تمام می‌شود/ دمشق در صورت حمله دست بسته نخواهد بود

غالب قندیل کارشناس مسائل راهبردی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس با اشاره به اظهارات اخیر چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا که از افزایش ناوگان نظامی آمریکا در منطقه مدیترانه خبر داده بود، گفت: کشورهای غربی از ابتدای بحران سوریه در حال تهدید بوده‌اند که هدف آن گسترش دایره دخالت‌های خارجی در سوریه به شکل مستقیم است.

وی افزود: باید پذیرفت که تلاش‌های غرب برای عملی کردن افزایش قدرت خود در سوریه به شکست انجامیده است و متحدان دمشق در منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت در کنار ارتش سوریه مجموعه قدرتمندی را تشکیل داده‌اند که در مقابل هرگونه تفکر برای حمله ایستاده‌اند.

غالب قندیل با اشاره به شرایط داخلی و خارجی آمریکا ابراز داشت: این شرایط باعث شده تا حمله نظامی آمریکا به سوریه در زمان کنونی ممکن نباشد.

وی ابراز داشت که ماجراجویی در منطقه برای آمریکا هزینه انسانی و مالی دربر خواهد داشت و وضعیت کنونی آمریکا نشان می‌دهد که آمادگی برای این ماجراجویی وجود ندارد.

این کارشناس مسائل راهبردی ادعاهای مطرح شده درباره بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه را «نمایشی آمریکایی» توصیف کرد و ابراز داشت: آنها(غربی‌ها) دائما در حال بازی کردن با واقعیات هستند و دروغ حمله شیمیایی را مطرح کرده‌اند و این نشان می‌دهد که آمریکا اقداماتش را بر اساس دروغ بنا نهاده است.

وی افزود: سوریه ترسی از تهدیدات ندارد، اکنون دمشق و رهبران آن در قلب بحران در حال اداره کشور هستند، ارتش سوریه نیز حالا هویت خود را بازیافته است.

غالب قندیل اظهار داشت: سوریه در تمام حوزه‌ها از جمله اقتصادی، سیاسی و نظامی در حال مقاومت است و دولت همچنان بدنه و موسسات بروکراتیک خود را حفظ کرده است و از حمایت دوستان خود از جمله روسیه،ایران، چین و مجموعه بریکس(برزیل،روسیه،هند،چین و آفریقای جنوبی) برخوردار است.

وی تاکید کرد که غرب به خوبی درک می‌کند که در صورت جنگ علیه سوریه حزب‌الله همانگونه که سید حسن نصرالله اعلام کرد، وارد عرصه دفاع از سوریه خواهد شد.

این کارشناس مسائل راهبردی با بیان اینکه جبهه نبرد با اسرائیل در صورت ماجراجویی علیه سوریه گشوده خواهد شد، گفت: تکنولوژی مقاومت که در جنگ 33 روزه نشان داده شد در جنگ علیه سوریه نیز به کار گرفته می شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی نیز به عنوان یک وزنه استراتژیک در این مواجه حضور دارد، روسیه نیز که طی سال‌های اخیر در کنار سوریه بوده به عنوان یک ابرقدرت از دمشق حمایت می‌کند و جایگاه مهمی در معادله قدرت خواهد داشت و از سوی دیگر چین و گروه بریکس هم از نظر اقتصادی می‌توانند مانعی برای هرگونه ماجراجویی آمریکا باشند.

غالب قندیل اظهار داشت: جنگ علیه سوریه برای غرب‌گران تمام می‌شود و تمام منافع آنها از چاه‌های نفت تا بازارهای مالی دبی و تمام پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی آمریکا در منطقه هدف قرار می‌گیرند، آنها با وضعیت دشواری مواجه می‌شوند.

وی در پایان هزینه هر گونه ماجراجویی علیه سوریه را متوجه اسرائیل دانست و تاکید کرد: اسرائیل بیش از همه هزینه حمله به سوریه را پرداخت می‌کند و سوریه و متحدانش در مقابل غرب دست بسته نخواهند بود.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول