اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کتاب شاپرک‌ها منتشر شد

کتاب شاپرک‌ها با رویکرد پیام‌های کوتاه و زیرنویس ویژه برنامه‌های کودک و نوجوان منتشر شد.

کتاب شاپرک‌ها منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما، این کتاب به کوشش مریم سقلاطونی در مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما چاپ و منتشر شد.

کتاب شاپرک‌ها در سه بخش اصلی مخاطبان کودک، مخاطبان نوجوان و بیشتر بدانیم تهیه و تنظیم شده است.

نکات قرآنی و اخلاقی و «با معصومان آشنا شویم» از سرفصل‌های ارائه شده در فصل نخست کتاب و نوجوان موفق، پیام‌های دینی، پیام‌های شادی آفرین و پیام‌های روان شناختی و تربیتی از سرفصل‌های فصل دوم این کتاب است.

خداشناسی و جلوه‌های طبیعت و شکر قدرت خدا، نوجوان و انس با قرآن، نوجوان و نماز، نوجوان و کسب موفقیت، نوجوان و استقلال خواهی، نوجوان و تأثیرگذاری، نوجوان و شناخت الگوها، احترام به والدین، برای رسیدن به اعتماد به نفس و مسائل متفرقه از جمله موضوعات ارائه شده در این کتاب است.

همچنین رابطه نوجوان با مقولاتی چون تلفن همراه، بازی‌های رایانه‌ای، رشد معنوی، بی‌حوصلگی، پرخاشگری، ترک عادت‌های بد، افزایش سطح تحمل، شوخی و شادی، رفاقت، تصمیم‌گیری، مدیریت مالی، ارتباط صمیمی با خواهر و برادر و نظم در خانه و جامعه در این کتاب مورد توجه قرار گرفته است.

در بخشی از این کتاب آمده است: ادبیات اثری ژرف بر رشد و پرورش جنبه‌های مختلف زبانی، شناختی، شخصیتی و اجتماعی کودک و نوجوان دارد، به شرط آنکه با دنیای واقعی که در آن زندگی می‌کند، متناسب باشد. ادبیاتی که برای این رده سنی است باید ضمن اینکه با زبان و بیان، درک زبان نوشتاری، تخیل و تجربه‌های کودکان و نوجوانان متناسب باشد، به رشد شخصیت آن‌ها کمک می‌کند.

این کتاب می‌کوشد با ملاحظات این جوانب و تاثیر رسانه بر مخاطب کودک و نوجوان مفاهیم و پیام‌های آموزنده مبتنی بر اندیشه دینی را در قالب پیام‌های کوتاه و زیرنویس ویژه برنامه‌های کودک و نوجوان ارائه کرده تا در شبکه‌های مختلفی که برنامه‌های کودک و نوجوان ارائه می‌کند مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/2258/ک/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول