اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی:

المپیاد امداد و نجات کشور در خراسان شمالی برپا می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از برپایی المپیاد سازمان امداد و نجات کشور در این استان خبر داد.

المپیاد امداد و نجات کشور در خراسان شمالی برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حامد سجادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این المپیاد در پنج شاخه برگزار شده که خراسان شمالی امداد و نجات در فضای معلق را میزبانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره از دهم تا 18 شهریور در منطقه نمونه ملی گردشگری درکش در غرب این استان برگزار خواهد شد، افزود: در این جشنواره در مجموع 400 برادر و خواهر شرکت داشته که در هر دوره زمانی 200 نفر به تمرینات و رقابت در فضای معلق برای آمادگی هر چه بیشتر به منظور شرکت در مأموریت‌های امدادرسانی می‌پردازند.

سجادی تمامی خدمات اعم از اسکان، تغذیه نیروها را در محل روستای گردشگری درکش عنوان کرد و گفت: میزبانی شایسته جشنواره‌های مختلف توسط هلال احمر استان باعث شده تا مسئولیت برگزاری این المپیاد نیز به خراسان شمالی سپرده شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته صعود 800 نفر از اعضای جوانان جمعیت هلال احمر استان‌ها به قله یمان داغی به میزبانی خراسان شمالی برگزار شد، افزود: برگزاری این جشنواره باعث شد تا دید مثبت مسئولان هلال احمر به استان برای برگزاری جشنواره‌ها تقویت شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی همچنین برگزاری دوره آموزشی ظرفیت‌سازی کاروان‌های نیکوکاری و بهداشت باروری در حوادث با محوریت هلال احمر خراسان شمالی را در 3 ماه قبل برشمرد و گفت: این استان جزء 6 استان کشور بوده که این دوره‌ها را برگزار کرد.

به گفته وی، این دوره‌ها با حضور محمت هولکی اوز نماینده صندوق جمعیت و توسعه سازمان ملل متحد برگزار و این شخصیت از روستای برج اسفراین نیز بازدید و در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.

سجادی بیان داشت: البته خراسان شمالی تنها استان در کشور بوده که این دوره‌ها را هم برای آقایان و هم برای بانوان با ظرفیت 70 نفر به مدت سه روز با موفقیت به اجرا درآورد.

* اردوهای نشاط و پویایی هلال احمر استان‌های کشور برگزار شد 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی همچنین با اشاره به برگزاری اردوهای نشاط و پویایی هلال احمر استان‌های کشور در بندر انزلی گفت: اجرای اردوی نشاط و پویایی هلال احمر از بدو ورود گروه‌ها تا انتهای مراسم مثل پذیرایی، اسکان، پذیرش، بازدیدها و... توسط اعضای جمعیت هلال احمر خراسان شمالی انجام شد.

وی با بیان اینکه این اردو از 22 تا 29 مرداد ماه در این اردوگاه برگزار شد، افزود: 50 نفر از مدیران، کارمندان، پرسنل و اعضای جمعیت هلال احمر استان اجرای این اردوها را بر عهده داشتند.

سجادی با تاکید بر اینکه این میزبانی تجربه ارزنده‌ای برای خراسان شمالی محسوب می‌شود، گفت: اردوهای مذکور در 2 گروه و هر گروه شامل 15 استان برگزار شد.

وی برگزاری مسابقات ورزشی، اجرای برنامه‌های فرهنگی، مانورهای امداد زلزله را از برنامه‌های اجرا شده در این اردو برشمرد.

* 3 پروژه هلال احمر خراسان شمالی آماده افتتاح است

سجادی همچنین با اشاره به تکمیل سه پروژه هلال احمر در این استان گفت: این پروژه‌ها اکنون برای بهره‌برداری آماده افتتاح هستند.

وی از استخر شنای شیروان، پایگاه هلال احمر تنگه راز و همچنین انبار امدادی شهرستان مانه و سملقان از جمله این پروژه‌ها یاد کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی اظهار کرد: این پروژه‌ها در آینده نزدیک با حضور مسئولان هلال احمر به بهره‌برداری می‌رسند.

وی به استخر شنای بجنورد در کلاته جوادیه هم اشاره کرد و گفت: با تزریق اعتبارات امیدواریم این پروژه تکمیل و برای استفاده مردم آماده شود.

انتهای پیام/63002/ر40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول