اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

نمایندگان صندوق توسعه ملی هفته آینده در خوزستان حضور می‌یابند

استاندار خوزستان گفت: نمایندگان صندوق توسعه ملی هفته آینده در خوزستان حضور می‌یابند.

نمایندگان صندوق توسعه ملی هفته آینده در خوزستان حضور می‌یابند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی که ظهر امروز در استانداری خوزستان تشکیل شد، گفت: 6 هزار و 22 طرح توسعه کشاورزی با ارزش 327 میلیارد تومان تاکنون در خوزستان به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح‌ها، 267 هزار تن محصولات کشاورزی به ظرفیت استان اضافه شده است و با بهره‌برداری از باقیمانده طرح‌ها نیازهای استان در گوشت قرمز و سفید مرتفع می‌شود.

استاندار خوزستان با بیان این‌که نمایندگان صندوق توسعه ملی هفته آینده به خوزستان می‌آیند، گفت: روند کار‌ها باید سرعت پیدا کند و متقاضیان هرچه سریع‌تر مدارک خود را در بانک‌ها تکمیل کنند تا طی سفر نمایندگان صندوق توسعه ملی به خوزستان بتوانیم بودجه سال 92 را که هنوز ابلاغ نشده است، دریافت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خوزستان به واسطه فعالیت و جذب منابع ملی در طرح‌های توسعه کشاورزی، استان اول در کشور است که امیدوار هستیم این حرکت کماکان ادامه یابد.

حجازی تصریح کرد: اگر با این سرعت رقم افزایش تولید محصولات دارای موازنه منفی را مثبت کنیم، یک میلیون و 477 هزار تن به ظرفیت تولید محصولات کشاورزی استان اضافه می‌شود یعنی 6 برابر آنچه تاکنون تولید می‌کردیم.

وی به ظرفیت بالای طرح‌های توسعه کشاورزی در ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: تاکنون هشت هزار و 116 نفر به اشتغال پایدار در طرح‌های توسعه کشاورزی دست یافته‌اند که این یک رقم قابل توجهی است.

استاندار خوزستان به موازنه منفی استان در تولید محصولات پروتئینی در گذشته اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه بعد از اجرای طرح توسعه کشاورزی تا حدود زیادی نیاز استان در این حوزه مرتفع شده است و به سمت افزایش هر چه بیشتر تولید محصولات پروتئینی حرکت می‌کنیم.

وی نتیجه افزایش محصولات کشاورزی را برای کل کشور مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توسعه در این حوزه وابستگی به صادرات نفت کاهش می‌یابد و توسعه صادرات محصولات غیر نفتی که از اهداف دولت یازدهم نیز هست، افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/72011/م20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول