اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین روز از هفته دولت صورت گرفت

افتتاح چندین پروژه در ملایر

همزمان با نخستین روز از هفته دولت، چندین پروژه در شهرستان ملایر افتتاح شد.

افتتاح چندین پروژه در ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد ظهر امروز برای بازدید، افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی شهرستان ملایر به این شهرستان سفر کرد.

در این بازدید معاون عمرانی استاندار، فرماندار ویژه ملایر، شهردار ملایر، رئیس امور خیریه و اوقاف شهرستان ملایر، علی‌نعمت چهاردولی نماینده شهرستان در مجلس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، رئیس راه و شهرسازی ملایر و جمعی از اصحاب رسانه استاندار را همراهی کردند.

در ابتدای ورود به شهر ملایر استاندار با حضور در گلزار شهدای شهرستان با اهدای گل و فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

پروژه‌هایی که در این سفر افتتاح و کلنگ‌زنی شدند به شرح ذیل است:

شرکت لوح زرین ملایر با ظرفیت تولید کاغذ کرافت

این شرکت تولیدکننده کاغذ مقوا و کارتن در زمینی به مساحت 23 هزار مترمربع با 8 میلیارد تومان اعتبار احداث شده است.

شرکت تولیدی شیک پوشان ملایر

این کارگاه تولیدی با اشتغالزایی 70 نفر به صورت مستقیم و 20 نفر غیر مستقیم با سرمایه‌ای بالغ بر 700 میلیون تومان فعالیت خود را آغاز کرده است.

این کارگاه هدف‌گذاری ایجاد اشتغال برای 200 نفر از جوانان متأهل بیکار را در برنامه کاری خود دارد.

یکی از مشکلات پیش روی این شرکت این است که به علت قرار گرفتن کارگاه در داخل شهر موفق به اخذ پروانه فعالیت نشده و به همین خاطر بانک‌ها از پرداخت تسهیلات به این شرکت تولیدی امتناع کرده‌اند.

با مساعدت استاندار همدان مقرر شد که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پروانه فعالیت موقت یک ساله به این واحد تولیدی اعطا کند تا ظرف یک سال مکان کارگاه به خارج از شهر انتقال یابد.

شرکت بافت‌سان:

این شرکت مواد منسوجی و به عبارتی ملحفه‌های یکبار مصرف مانند باند، کلاه، ماسک و... که در مراکز بهداشتی درمانی و صنعتی استفاده می‌شود را تولید می‌کند.

این شرکت با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی و ارزی احداث شده و ظرف دو ماه آینده به بهره‌برداری آزمایشی می‌رسد.

گفتنی است که تاکنون در این پروژه 23 میلیارد تومان اعتبار ریالی و 20 میلیون یورو اعتبار ارزی هزینه شده و تمام دستگاه‌ها از کشور آلمان وارد شده است.

 12 گروه از مهندسان آلمانی در حال نصب دستگاه‌ها و تجهیزات هستند.

این پروژه برای 210 نفر ایجاد اشتغال مستقیم کرده و در حال حاضر تعداد 70 نفر برای نصب تجهیزات مشغول کار هستند و تعداد 10 نفر نیز برای آموزش به کشور آلمان اعزام شده‌اند.

کلنگ‌زنی ساختمان تجاری واقع در مسکن مهر:

ساختمان تجاری مسکن مهر ملایر در زمینی به مساحت 4 هزار و 353 مترمربع عرصه و یک هزار و 360 مترمربع اعیانی احداث می‌شود.

محل تأمین اعتبارات این پروژه از محل موقوفه شادروان سیف‌الدوله بوده که ارزش ملک 2 میلیارد و 600 میلیون تومان و هزینه ساخت آن 10 میلیارد تومان است.

در این پروژه پارکینگ، نمازخانه، سوپرمارکت، داروخانه، نانوایی، فضای بازی کودکان و... پیش‌بینی شده است.

افتتاح 250 واحد مسکن مهر فرهنگیان ملایر:

تعداد 250 واحد مسکن مهر فرهنگیان در متراژهای 55، 68، 72، 78 و 82 متر با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد و 250 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم استاندار همدان سند و کلید یکی از واحدهای مسکونی را به صورت نمادین به مالک آن اهدا کرد.

در حاشیه این مراسم رئیس راه و شهرسازی ملایر با بیان اینکه بیش از 20 هکتار از اراضی موقوفه شهرستان برای احداث مسکن مهر اختصاص یافته، اضافه کرد: احداث مساکن مهر شهرستان ملایر از سال 89 آغاز و تاکنون به طور متوسط 67 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

غلامحسین تقوی ادامه داد:‌ به توجه به اینکه اکثر اراضی شهرستان ملایر موقوفه است اجرا و احداث مسکن مهر در این شهرستان دیر آغاز شد، اما پیشرفت خوبی داشته است.

وی ابراز داشت: در حال حاضر 9 هزار و 600 واحد مسکن مهر در شهرستان در حال احداث بوده که 650 واحد از آنها با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی به زودی به بهره‌برداری می‌رسند.

افتتاح فاز نخست بام ملایر:

احداث این پروژه از سال 87 در سه فاز آغاز شده و امروز فاز نخست آن که زیرساخت‌های مجموعه بام ملایر است به بهره‌برداری رسید.

پروژه بام ملایر در زمینی به مساحت 460 هکتار ایجاد شده که تاکنون 8 میلیارد و 350 میلیون تومان در این پروژه هزینه شده است.

این پروژه با هدف ایجاد کمربند سبز دور شهر، رفع مشکل ترافیکی و افزایش سرانه فضای سبز از 12 به 19 مترمربع انجام شده است.

در کنار این پروژه، طرح احداث مینی‌وورد یا شهر کوچک تعریف شده که در این پروژه المان‌های مهم و معروف 138 کشور و المان‌های مهم و معروف کشور ایران مانند آرامگاه بوعلی سینا، حافظیه، سعدیه، خیام، فردوسی، برج آزادی و... در این مجموع ایجاد می‌شود.

در کل مجموعه بام ملایر برای 312 نفر ایجاد اشتغال شده و 250 هکتار از اراضی این مجموعه به صورت قطره‌ای آبیاری می‌شوند.

انتهای پیام/89019/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول