اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر روستایی ‌عشایری گیلان خبر داد

تشکیل انجمن کشتی گیله‌مردی در گیلان / بازوبند کشتی گیله‌مردی رونمایی می‌شود

مدیرکل دفتر روستایی‌‌عشایری گیلان از تشکیل نخستین انجمن کشتی گیله‌مردی در این استان خبر داد.

تشکیل انجمن کشتی گیله‌مردی در گیلان / بازوبند کشتی گیله‌مردی رونمایی می‌شود

سید عیسی مهدوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر با اشاره به تشکیل انجمن کشتی گیله‌مردی در گیلان، اظهار کرد: پس از رونمایی از بازوبند پهلوانی کشتی گیله‌مردی از سوی فدراسیون ورزش‌های بومی و محلی، نخستین انجمن کشتی گیله‌مردی پنجم شهریور جاری در گیلان تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد یک پایگاه مرکزی اطلاعات کشتی گیله‌مردی، افزود: تشکیل این انجمن با هدف شناسنامه‌دار کردن کشتی‌گیران، داوران و کمیته انضباطی استان است.

مدیرکل دفتر روستایی و عشایری گیلان، به تعداد بازی‌هایی که در جشنواره‌های بومی‌محلی گیلان برگزار می‌شود اشاره کرد و افزود: ما تلاش می‌کنیم بازی‌های شاد و مفرح استان در قالب یک مسابقه را شناسایی کرده و به صورت جشنواره‌های بومی‌محلی برگزار و به مردم معرفی کنیم.

وی، کشتی گیله‌مردی، لافندبازی، قیش‌بازی، چوب‌پا، هفت‌سنگ، آغوز بازی، طناب‌بازی و ... را از جمله بازی‌های محلی گیلان ذکر کرد.

مهدوی خاطرنشان کرد: با شناساندن بیشتر ورزش‌های بومی‌محلی گیلان به مردم به‌ویژه جوانان، با حفظ فرهنگ و آداب و رسوم این سرزمین آن را به نسل آینده منتقل کنیم.

وی از برگزاری مسابقه «چوب‌پا» به میزبانی گیلان و با حضور 18 استان کشور در شهریور جاری خبر داد.

وی ادامه داد: میزان 350 میلیون تومان اعتبار برای توسعه و گسترش ورزش‌های بومی‌محلی گیلان در نظر گرفته شده است.

این مسئول، با اشاره به احیای ورزش‌های بومی‌محلی در قالب جشنواره در سطح استان و شهرستان‌ها با حمایت مسئولان، یادآور شد: تاکنون 9 جشنواره بازی‌های بومی‌محلی در نقاط مختلف استان برگزار شد.

وی برگزاری جشنواره بازی‌های بومی‌محلی کلاچای را در روز پنجشنبه و زیاز رحیم‌آباد نیز در جمعه آینده ذکر کرد و متذکر شد: جشنواره بومی‌محلی فومن نیز در 12 شب برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2300/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول