اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آوج خبر داد

کشت 42 هزار هکتار گندم دیم در شهرستان آوج

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آوج از کشت 42 هزار هکتار گندم دیم در این شهرستان خبر داد.

کشت 42 هزار هکتار گندم دیم در شهرستان آوج

به گزارش خبرگزاری فارس از آوج استان قزوین، محمد افتخاری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به توسعه بیمه اراضی کشاورزی شهرستان آوج اظهار کرد: طرح بیمه زمین‌های کشاورزی در سال جاری به صورت اختیاری صورت گرفته است و کشاورزان آوجی 60 درصد زمین‌های خود را تاکنون زیرپوشش بیمه قرار داده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آوج پیرامون کشت و برداشت محصولات دیم در سطح این شهرستان افزود: در سال جاری 6 هزار و 831 هکتار از اراضی آوج به زیر کشت جو رفته است که یک‌هزار و 891 هکتار از میزان یاد شده به صورت آبی و 4 هزار و 940 هکتار نیز کشت دیم بوده است.

افتخاری پیرامون خرید محصولات کشاورزی در شهرستان آوج اضافه کرد: همچنین کشاورزان آوجی می‌توانند گندم برداشتی خود را به قیمت هشت هزار ریال به تعاونی روستاها عرضه کرده و به فروش برسانند.

این مسئول کشاورزی پیرامون کشت و برداشت محصول گندم در شهرستان آوج تصریح کرد: در سال جاری 46 هزار و 450 هکتار از اراضی شهرستان آوج به زیر کشت گندم رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آوج ادامه داد: 3 هزار و 922 هکتار از اراضی گندم این شهرستان به صورت آبی و 42 هزار و 528 نیز به صورت دیم کشت شده است.

وی کمبود بارندگی و بارش تگرگ را عامل اصلی وارد آمدن خسارات به محصولات کشاورزی آوج دانست و اظهار کرد: طی سال‌های گذشته 35 درصد گندم استان قزوین در شهرستان آوج تولید می‌شد اما در سال جاری خروجی باغات و زمین‌های کشاورزی کاهش یافته است.

انتهای پیام/77005/ز20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول