اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی خبر داد

تدوین طرح مشارکت روستاییان در حفاظت از محیط زیست محدوده روستاها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی گفت: طرح مشارکت روستاییان در حفاظت از محیط زیست محدوده روستاها تدوین شد.

تدوین طرح مشارکت روستاییان در حفاظت از محیط زیست محدوده روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بیوک رئیسی ظهر امروز در مراسم افتتاح پست حفاظتی محیط‌یاری ایری علیا با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در حفاظت از عرصه‌های طبیعی و محیط زیست محدوده سکونتگاهی خود اظهار داشت: بدون مشارکت جوامع محلی سازمان حفاظت محیط زیست در انجام رسالت قانونی خود مبنی بر کنترل آلودگی و جلوگیری از تخریب طبیعت موفق نخواهد بود.

وی با اشاره به نوآوری استان در تدوین طرح مشارکت روستاییان در حفاظت از محیط زیست محدوده روستاها با عنوان طرح محیط‌یار تشریح کرد: محیط‌یاران روستا با معرفی شورای اسلامی روستا و تائید محیط زیست مشخص شده و همانند همیاران محیط زیست وظیفه آموزش، کنترل و پیشگیری از آلودگی محیط زیست را بر عهده دارند.

رئیسی با اشاره به انتخاب سه نفر محیط‌یار روستایی در ایری علیا اضافه کرد: در منطقه گردشگرپذیر منطقه ورزقان به دلیل عدم رعایت حقوق محیط زیست توسط گردشگران و رهگذران، ایجاد پست حفاظتی محیط‌یاری روستا ضروری شده و مردم منطقه در اقدامی خودجوش نسبت به مشارکت در حفاظت از منطقه اقدام کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به تامین حق‌الزحمه محیط‌یاران روستا توسط شورای اسلامی روستا و پشتوانه قانونی حمایت از نامبردگان در قالب تفاهمنامه محیط زیست با اداره کل امور روستایی و استانداری، از شورای اسلامی روستاها خواست در اقدامی مشابه نسبت به انتخاب و معرفی محیط‌یار روستا و ایجاد پست حفاظتی غیر دولتی در منطقه خود اقدام کنند.

انتهای پیام/60001/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول