اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بحرینی‌ها با شعار «دوره برده داری گذشته است» به خیابان‌ها می‌آیند

احزاب و جمعیت‌های مخالف بحرینی از برگزاری تظاهرات مردمی در جمعه آینده با عنوان «دوره برده داری گذشته است» در این کشور خبر دادند.

بحرینی‌ها با شعار «دوره برده داری گذشته است» به خیابان‌ها می‌آیند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مجله الجزیره العربیه، احزاب و جمعیت‌های مخالفان اعلام کردند که تظاهراتی مردمی را جمعه آینده تحت عنوان «دوره برده داری گذشته است» برگزار می‌کنند.

این تظاهرات اولین تظاهرات در نوع خود بعد از تشدید محدودیت‌ها علیه آزادی بیان و اندیشه در بحرین و ممنوعت برگزاری تظاهرات در شهر منامه پایتخت این کشور است.

این تظاهرات ساعت 17 به وقت محلی از میدان کرانه – ابوصبیع به سمت میدان جنوسان برگزار خواهد شد.

رژیم بحرین که از اعلام موجودیت جنبش تمرد در این کشور به هراس افتاده وضع قوانین سختگیرانه، عملیات گسترده امنیتی و برخورد شدید با فعالان و معترضان را آغاز و به خانه‌های مردم یورش برده و افراد را بازداشت می‌کند.

مجلس ملی بحرین در پایان جلسه فوق العاده اخیر خود برای تعدیل قانون به اصطلاح مبارزه با تروریسم در خصوص شماری از توصیه‌ها به توافق رسید که با دستور شاه بحرین به دولت اجرایی شد.

ممنوعیت برگزاری هرگونه تظاهرات در شهر منامه، تشدید مجازات‌ها و اعمال حالت فوق العاده و سلب تابعیت و برخورد با جمعیت‌های سیاسی از جمله این توصیه‌ها است.

در راستای سرکوب بیشتر مردم بحرین، وزیر دادگستری این کشور اعتراف کرد که اختیارات بیشتری به نیروهای پلیس برای مقابله با اعتراضات داده شده است.

بحرین از فوریه سال 2011 میلادی شاهد اعتراضات مسالمت آمیز برای دستیابی به آزادی و روی کار آمدن نظامی منتخب است که با سرکوبگری مواجه شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول