اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام قرائتی:

مردم صبور بم برای جهان الگو هستند/ آمریکا هیچ دوستی برای پیشرفت با ما ندارد

نماینده مقام معظم رهبری در ستاد احیای زکات گفت: مردم بم با صبر و استقامت خود بعد از زلزله این شهر برای جهانیان الگو هستند.

مردم صبور بم برای جهان الگو هستند/ آمریکا هیچ دوستی برای پیشرفت با ما ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، حجت‌الاسلام محسن قرائتی عصر امروز در همایش بزرگ زکات در مسجد جامع بم اظهار داشت: زکات مربوط به دین اسلام نیست و در همه ادیان الهی به آن اشاره و تاکید شده است و در قرآن کریم نیز کلمه زکات 32 مرتبه جداگانه و 27 مرتبه همراه با نماز آورده شده است.

وی افزود: اگر ما نماز بخوانیم، اما زکات نپردازیم، نماز ما مورد قبول واقع نمی‌شود و در صورتی که نماز ما قبول نشود، دینداری ما نیز تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

قرائتی تصریح کرد: بنای دین اسلام بر پنج پایه شامل نماز، زکات، روزه، حج و ولایت است و باید این موارد به خوبی مدنظر قرار گیرد.

وی عنوان کرد: یکی از اعمالی که در آن خداوند متعال، پیامبر اکرم (ص) را مامور به تشکر و سپاسگزاری از مسلمان کرده است، پرداخت زکات است و هدف بنده از سفر به بم قدردانی از مردم مؤمن و متدین این شهر به نیابت از رهبر معظم انقلاب است که رتبه اول زکات استان کرمان را دارند. 

مفسر قرآن کریم اظهار داشت: کلمه زکات و برکت هر کدام 32 مرتبه در قرآن به کار رفته‌اند که این مسئله نشان از بابرکت بودن فریضه زکات است.

وی ابراز داشت: بعد از حادثه سیل در پاکستان شاهد بودیم که مردم زلزله‌زه زده بم چند محموله خرما و سایر اقلام را برای کمک به مردم سیل زده ارسال کردند که این حرکت قابل تقدیر و ستایش است.

قرائتی با بیان اینکه اگر زکات پرداخت شود، فقیری بر روی زمین نمی‌ماند، گفت: مردم همان طور که زکات پرداخت می‌کنند باید سایران را به انجام این فریضه تشویق کنند و این مهم را در جامعه گسترش دهند.

وی افزود: زکات دریافت شده باید در راستای کمک به فقرا و نیازمندان هر منطقه هزینه شود و اقداماتی همچون خرید جهیزیه، کمک به ازدواج جوانان، کمک به تحصیل افراد نیازمند و ... صورت گیرد.

مردم صبور و ولایتمدار بم برای جهان الگو هستند

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: مردم بم در زلزله اسفناک دی ماه 82 سختی‌های زیادی دیدند، اما با این وجود نگذاشتند مشکلات در دینداری آنها تاثیرگذار باشد و در عرصه‌های مختلف از جمله عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی حماسه آفریدند.

قرائتی بیان داشت: مردم بم به منظور اقدامات ارزشمندی که بعد از حادثه زلزله انجام دادند، برای جهانیان الگو هستند و با صبر و استقامت خویش این درجه مهم را کسب کردند.

وی بر تشویق جوانان و نوجوانان برای حضور در حوزه‌های علمیه تاکید و خاطر نشان کرد: اسلام دین فراگیر و جهانی است و لازم است که حوزه‌های علمیه تقویت و جوانان ما به عنوان مبلغ دین آموزه‌های لازم را بیاموزند و در این مسیر گام بردارند.

آمریکا هیچ دوستی برای پیشرفت با ما ندارد

قرائتی با بیان اینکه در مساجد به کودکان و نوجوانان بها داده شود، گفت: بنده تبلیغ و افتخارات خود را مدیون اشک پدرم و حمایت‌های ایشان از سنین کودکی هستم و معتقدم والدین باید فرزندان خود را صالح و درست‌کار تربیت کنند.

وی اظهار داشت: مردم ما بدانند که آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی و دین اسلام هیچ دوستی و ارتباطی برای پیشرفت و توسعه با ما ندارند و همه تلاش آنها برای آن است که نسل جوان ما را تخریب کنند.

قرائتی تصریح کرد: در جنگ تحمیلی 165 موشک به دزفول شلیک شد، اما اگر یکی از آن موشک‌ها به دانشگاه‌های سایر کشورها زده شود، اساتید روان‌شناسی آن دانشگاه‌ها روانی می‌شوند، اما مردم ما همواره صبور و مقاوم هستند.

وی بیان داشت: انقلاب ما با سایر انقلاب‌ها تفاوت دارد، زیرا مردم در سایه ولایت‌فقیه هستند و رهبری‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اجازه به نفوذ دشمنان و بیگانگان نداده است.

قرائتی اظهار داشت: وجود یک مجتهد عالم به عنوان ولی‌فقیه در کشور ما نشان از درایت و تدبیر این مردم است که به هر کسی اجازه مدیریت کلان نمی‌دهند که جای دارد بگوییم زنده باد ایران.

وی با گرامیداشت هفته دولت به بیان خاطراتی از شهیدان رجایی و باهنر پرداخت و این دو شهید بزرگوار را الگوهای بزرگ دینداری و مدیریتی اعلام کرد.

تدبر در قرآن راه رسیدن به تعالی است

حجت‌الاسلام محسن قرائتی در جمع روحانیان شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر گفت: آشنایی با قرآن و احادیث پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) باید به طور جدی در دستور کار روحانیان قرار گیرد.

وی با تاکید بر مطالعه تفسیر نور اظهار داشت: روحانیان و طلاب باید با صرفه‌جویی در وقت تعطیلات هفتگی را حذف کرده و مطالعه بیش از حد روزنامه و دیدن تلویزیون را برای خود ممنوع کنند.

قرائتی با بیان اینکه تدبر در قرآن راه رسیدن به تعالی است، بیان کرد: در تمام کلمات قرآن کریم معنا و مفهوم خاصی وجود دارد که با تدبر و تفکر در آنها می‌توانیم به آنها دست یابیم.

به گزارش فارس در این آیین با اهدای لوح تقدیر از سوی حجت‌الاسلام قرائتی از امام جمعه بم، اعضای ستاد احیای زکات بم و تعدادی از عاملان زکات این شهرستان تجلیل شد.

همایش زکات شهرستان بم با حضور مدیران کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان، نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، ائمه جمعه و مسئولان شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر ‌برگزار شد و مسئولان و مردم شهرستان بم از حجت‌الاسلام محسن قرائتی تجلیل به عمل آوردند.

انتهای پیام/2446/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول