اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آلمان استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه را محکوم کرد

در پی طرح ادعای معارضان سوری مبنی بر استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه، ‌وزیر خارجه آلمان در دیدار با همتای ترک خود ضمن محکومیت این اقدام، درباره مداخله نظامی در سوریه ابراز تردید کرد.

آلمان استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «گیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان احتمال استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه را جنایت علیه بشریت خواند و آن را محکوم کرد.

وی روز گذشته در جریان دیدار با «احمد داود اوغلو» همتای ترک خود با ابراز تردید درباره احتمال حمله نظامی به سوریه گفت: «پیش از اینکه درباره پیامدهای این واقعه صحبت کنیم، باید امکان شفاف‌سازی در این مورد ممکن شود.»

همچنین وزارت خارجه آلمان خواستار دسترسی کامل بازرسان سازمان ملل به مناطقی شد که گفته می‌شود هدف حمله شیمیایی در سوریه قرار گرفته است.

گیدو وستروله وزیر خارجه آلمان در این زمینه گفته بود: «ما کاملا نگران استفاده از گازهای شیمیایی در اطراف دمشق هستیم. این گزارش‌ها کاملا جدی هستند و اگر تایید شوند بسیار عصبانی کننده خواهد بود.»

وی افزود: «ما خواستار دسترسی بازرسان آژانس، که هم اکنون در سوریه به سر می‌برند، به این مناطق در سریعترین زمان ممکن هستیم تا این اتهامات بررسی شود.»

داووداوغلو در مقابل بدون اشاره به اقدام نظامی سریع بر اعمال تحریم‌های بیشتر سوریه تاکید کرد و گفت که بدون به کار گیری راهکاری سریع، احتمال نسل‌کشی بیشتر وجود خواهد داشت. وی همچنین گفت که در سوریه از تمامی خطوط قرمز عبور شده است.

پیش از این فرانسه نیز استفاده از تسلیحات شیمیایی را در سوریه محکوم کرده بود.

معارضان مسلح سوری، در حالی که قرار است بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل برای تحقیق درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در منطقه «خان العسل» وارد دمشق شوند در ادعایی تازه ارتش سوریه را به استفاده از گاز مرگبار سارین در مناطقی از «الغوطه الشرقیه» در حومه دمشق متهم کرده‌اند.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه ادعای معارضان سوری درباره استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی را رد کرد و تأکید کرد این گزارش‌ها تلاش برخی رسانه‌های غربی برای فضاسازی علیه سوریه است.

وزیر خارجه آلمان همچنین در موضع‌گیری دیگری درباره تحولات جهان عرب در گفت‌وگویی با شبکه خبری «ZDF» دولت جدید مصر را به توقف کامل حمایت های اتحادیه‌های اروپا تهدید کرد. وی با اشاره به اقدامات اخیر در سرکوب حامیان «محمد مرسی» رئیس‌جمهور برکنار شده مصر گفت: « تمامی جوانب همکاری‌های مشترک با مصر در معرض بازبینی قرار دارند.»

آلمان معتقد است که هم اکنون باید همه تلاش‌ها صورت گیرد تا گروه ها در قاهره به سوی تعامل بازگردند.

ارتش و نیروهای امنیتی مصر چندی پیش در حمله به حامیان مرسی» رئیس‌جمهور موجب مرگ  صدها تن و زخمی شدن عده زیادی از معترضان شدند.

برخورد ارتش با حامیان مرسی به حدی خشونت‌آمیز و بی‌رحمانه بود که حتی دولت‌های غربی نیز به آن واکنش منفی نشان داده و پایان خشونت‌ها را خواستار شده‌ بودند.

انتهای‌پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول