اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ولید المعلم: اسرائیل ذینفع بحران سوریه است

وزیر خارجه سوریه گفت: اسرائیل از بحران سوریه و تحولات منطقه نفع می‌برد و مسئولان این رژیم نیز اذعان می‌کنند به مقاومت اجازه پیروزی نخواهند داد.

ولید المعلم: اسرائیل ذینفع بحران سوریه است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، «ولید المعلم» چهارشنبه شب در نشست مقام‌های کشور سوریه گفت: اسرائیل از افزایش فعالیت‌های تروریستی در منطقه، تخریب زیرساخت‌ها، نابود کردن اقتصادها و تضعیف ارتش‌ها خصوصا در سوریه، عراق و مصر خشنود است و از اینکه ویرانی همه منطقه را فراگرفته است، راضی است.

وی گفت: روشن و مبرهن است که دو گروه در جهان عرب در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند یک گروه مردمی، ملی‌گرا، ترقی‌خواه و آزادیخواه است و گروه دیگر افراطی و تروریستی که از حمایت طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مانند عربستان، قطر، ترکیه، آمریکا و اسرائیل برخوردار می‌باشد.

وزیر خارجه سوریه با اشاره به اینکه تحولات سوریه بی ارتباط با رژیم صهیونیستی نیست، خاطرنشان کرد: اسرائیل یکی از طرف‌های اصلی بحران سوریه است و 3 بار به سوریه تجاوز کرده است، به صورت آشکار اعضای زخمی گروه‌های تروریستی فعال در سوریه را در مراکز درمانی خود مداوا می‌کند و هدفش از این اقدامات ضربه زدن به مقاومت است زیرا از پیروزی مقاومت نگران است. 

المعلم افزود: اسرائیل با ائتلاف مخالفان سوری خارج نشین هماهنگ و همکار است و ائتلاف مخالفان خارج نشین از تصمیم اسرائیل برای مسلح کردن گروه‌های تروریستی فعال در سوریه حمایت می‌کند.

وزیر خارجه سوریه درباره موضع واشنگتن در قبال بحران سوریه نیز گفت: آمریکا خواهان تداوم فعالیت‌های خشونت آمیز و تروریستی در سوریه تا زمان تحقق منافع اسرائیل است لذا به بهانه‌های مختلف در مسیر تلاش روسیه برای برگزار کردن کنفرانس ژنو 2 سنگ اندازی می‌کند و برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس مانند عربستان نیز در این امر با آمریکا همدست هستند و سفر بندر بن سلطان رئیس سرویس اطلاعات عربستان به روسیه نیز نشان داد که عربستان مخالف برگزاری کنفرانس ژنو 2 است زیرا معتقد است که بحران سوریه باید فقط به روش نظامی حل و فصل شود.

المعلم با بیان اینکه ائتلاف مخالفان خارج نشین متأثر از آمریکا و عربستان است، اظهار کرد: این ائتلاف شروطی برای حضور در کنفرانس ژنو 2 مطرح می‌کند و موضعی روشن اتخاذ نمی‌کند، که همه این امور نشان می‌دهد سوریه با توطئه‌ای خارجی به سرکردگی اسرائیل و نقش آفرینی شیوخ حاشیه خلیج فارس مواجه است.

المعلم درباره موضع کشورهای اروپائی نیز گفت: موضع اروپا در حال تغییر است ولی این تغییر به کُندی پیش می‌رود و هنوز در سطح مطلوب نیست.

المعلم از تلاش اروپا برای تعامل با سوریه خبر داد و افزود: اروپا تلاش می‌کند که سازمان‌های بشردوستانه خود را به سوریه بفرستد ولی سوریه با این امر موافقت نخواهد کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول