اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد خبر داد

پرداخت 9 میلیون فقره تسهیلات در یک دهه/پیشنهاد ‌ایجاد رشته بانکداری اسلامی

معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد با تأکید بر اینکه پنج درصد از بازار مالی کشور در اختیار این بانک قرار دارد، گفت: طی یک دهه گذشته 380 هزار میلیارد ریال تسهیلات به 9 میلیون و 200 هزار فقره پرداخت شده است.

پرداخت 9 میلیون فقره تسهیلات در یک دهه/پیشنهاد ‌ایجاد رشته بانکداری اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حمیدرضا نجف‌پور عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه بانک مهر اقتصاد در سال 72 با عنوان موسسه قرض‌الحسنه بسیجیان آغاز به کار کرد، اظهار داشت: اکنون بانک مهر اقتصاد در 31 استان کشور دارای 800 شعبه و باجه است و 12 میلیون نفر مشتری و سپرده گذار این مؤسسه هستند.

وی با اشاره به رویکرد خدماتی این بانک به اقشار مختلف، خاطرنشان کرد: در حال حاضر منابع این بانک به رقمی بالغ بر 300 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد با تأکید بر اینکه 5 درصد از بازار مالی کشور در اختیار این بانک قرار دارد، تصریح کرد: طی یک دهه گذشته 380 هزار میلیارد ریال تسهیلات به 9 میلیون و 200 هزار فقره پرداخت شده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه طی پنج سال اخیر مقام‌ معظم رهبری شعارهای سالانه را بر مبنای مسائل اقتصادی بنیان نهاده است، یادآور شد: اقتصاد اسلامی، اقتصاد مقاومت و خلق حماسه اقتصادی فقط در بستر بانکداری اسلامی محقق می‌شود.

نجف‌پور با اشاره به اینکه یکی از نقیصه‌های اصلی حوزه بانکداری را نداشتن الگوی عملیات بانکداری دانست، اذعان داشت: در نظام کشور آسیب شناسی درستی برای اجرایی شدن قانون بانکداری بدون ربا انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه بانک مهر اقتصاد 13 ساختار و گام را برای تحقق بانکداری اسلامی تدوین کرده است، بیان داشت: مدل‌سازی، سیاست‌گذاری، طراحی و آیین‌نامه‌نویسی برای حرکت در مسیر بانکداری اسلامی در کشور شکل نگرفته است ولی بانک مهر اقتصاد به این امر اهتمام جدی داشته و حرکت خود را از سال 88 آغاز کرده است.

معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد با بیان اینکه آموزش بانکداری اسلامی مظلوم واقع شده است، متذکر شد: 10 گام از 12 گام یاد شده در داخل بانک انجام می‌شود که البته تقریباً 60 درصد کار را محقق می‌کند و دو گام دیگر که به مردم، مسئولان و رسانه‌ها اختصاص دارد در برگیرنده 40 درصد مابقی تحقق بانکداری اسلامی است.

وی با اشاره به پیشنهاد ارائه شده به وزارت علوم برای ایجاد رشته بانکداری اسلامی ادامه داد: جای بانکداری اسلامی مبتنی بر فقه شیعی در کشور خالی است و برای تحقق این امر تشکیل کارگروه‌های مشترک بین حوزه، دانشگاه و بانک مرکزی در سیستم بانکی کشور ضروری است.

انتهای پیام/2258/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول