اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خبر داد

اشغال 100 درصد ظرفیت هتل‌های آذربایجان‌شرقی در دور دوم سفرهای تابستانی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: 100 درصد ظرفیت هتل‌های استان در دور دوم سفرهای تابستانی اشغال شده است.

اشغال 100 درصد ظرفیت هتل‌های آذربایجان‌شرقی در دور دوم سفرهای تابستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی اظهار کرد: در پی استقبال کم‌نظیر مردم و گردشگران در سفر تابستانی از آذربایجان‌شرقی، میانگین اشغال و تکمیل ظرفیت هتل‌های استان در نیمه پایانی مرداد و دور دوم سفرهای تابستانی 100 درصد بوده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر هتل‌ها، ظرفیت اغلب مهمانپذیرها و کمپ‌های گردشگری شهرستان‌های مختلف استان و به ویژه تبریز نیز تکمیل شده است.

محمدی، اقامت گردشگران تابستانی استان را تنها منحصر به هتل‌ها و مهمانپذیرها ندانست و متذکر شد: پارک‌های مسافر و عمومی تبریز و شهرستان‌ها نیز با چادرهای برپا شده، با استقبال کم‌نظیری از سوی گردشگران روبه‌رو شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: با وجود افزایش ظرفیت اماکن اقامتی گردشگری آذربایجان‌شرقی و بهره‌برداری از هتل آپارتمان‌ها در شهر تبریز و نیز افزایش تعداد تخت‌های هتل‌ها و مهمانپذیرها در ماه‌های اخیر، با توجه به افزایش چشمگیر گردشگران داخلی و خارجی ورودی به استان با اشغال 100 درصدی هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مهمانپذیرها در آذربایجان‌شرقی مواجه هستیم.

محمدی، افزایش چشمگیر گردشگران داخلی و به ویژه خارجی ورودی به استان را حاصل مجموعه عواملی از جمله توسعه و بهبود زیرساخت‌های گردشگری، توسعه اماکن اقامتی، مرمت آثار تاریخی و ایجاد امکان بازدید از آنها و نیز معرفی شایسته این آثار به جهانیان در پنج سال اخیر عنوان کرد.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان در پنج سال اخیر خاطرنشان کرد: امروز بیش از 112 مجتمع رفاهی بین راهی، 60 کمپ گردشگری و هزار و 200 چشمه سرویش بهداشتی عمومی در محورهای مواصلاتی و شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان به بهره‌برداری رسیده است.

محمدی همچنین از استقرار راهنمایان گردشگری متخصص و دوره دیده در ورودی‌ها و محوطه آثار تاریخی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در مدت زمان اجرای برنامه‌های ویژه دور دوم سفرهای تابستانی خبر داد.

انتهای پیام/60001/ذ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول