اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امیر سرتیپ ونک در گفت‌وگو با فارس:

صنعت دفاعی ایران با تدابیر فرماندهی کل قوا به مرز خودکفایی رسیده است

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه با اشاره به توانمندی ایران گفت: صنعت دفاعی ایران با تدابیر فرماندهی کل قوا به مرز خودکفایی رسیده است.

صنعت دفاعی ایران با تدابیر فرماندهی کل قوا به مرز خودکفایی رسیده است

امیر سرتیپ منصور ونک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با تبریک 31 مرداد ماه روز صنعت دفاعی به فعالان این عرصه اظهار کرد: طی سال جاری در این راستا اقدامات خوبی در پایگاه شهید نوژه صورت گرفته است.

وی افزود: از جمله این اقدامات در حوزه صنعت هوایی می‌توان به آزمایش میدانی موشک هوا به سطح با برد بالا ‌اشاره کرد.

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه با ذکر ویژگی‌های ‌این موشک گفت: این موشک دارای خطای بسیار کم است.

به گفته وی از دیگر فعالیت‌های انجام شده ارتقای برد عملیاتی موشک‌ها بوده که در این راستا برد برخی از موشک‌های هوا به هوا ‌افزایش یافته است.

‌وی با اشاره به وضعیت صنعت دفاعی کشور در دوران جنگ تحمیلی ادامه داد: در آن دوره فقط بر اساس نیازمندی‌ها تجهیزات موجود بازسازی می‌شدند اما در حال حاضر در حوزه صنعت دفاعی و تسلیحاتی به خودکفایی رسیده‌ایم.

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه با بیان اینکه اکنون تمام تسلیحات هوشمند هستند، یادآور شد: تمام این تسلیحات توسط صنایع دفاعی داخل و متخصصان ایرانی ساخته می‌شود.

وی با اشاره به دستاوردهای بسیار خوب نیروهای مسلح در زمینه صنعت دفاعی بعد از جنگ تحمیلی تصریح کرد: از تأکیدات فرمانده معظم کل قوا در این راستا همکاری و تعامل بین نیروهای مسلح با دانشگاهیان است.

ونک بیان داشت: بیشترین مطالعات میدانی و تئوری دستاوردهای موجود در حوزه صنعت دفاعی توسط دانشگاه‌ها و ساخت و آزمایش آن نیز توسط نیروهای مسلح صورت می‌گیرد.

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه در پایان خاطرنشان کرد: اکنون در زمینه حوزه صنعت دفاعی، خودباوری بسیار خوبی بین دانشجویان و دانشمندان جوان در سطح دانشگاه‌ها و نیروهای مسلح ایجاد شده است.

انتهای پیام/89006/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول