اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیکر مادر سردار شهید جلال‌الدین موفق در فاروج تشییع شد

طی آیینی پیکر مادر سردار شهید جلال‌الدین موفق از سرداران شهید خراسان شمالی در فاروج تشییع شد.

پیکر مادر سردار شهید جلال‌الدین موفق در فاروج تشییع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان، این مراسم ظهر امروز با حضور شخصیت‌های کشوری از استان‌های سه‌گانه خراسان و مسئولان و خانواده‌های شهدا فاروج از محل خیابان شهید موفق فاروج پیکر خانم زینب نجات مادر سردار شهید جلال‌الدین موفق بر دوش مردم داغ دار و شهید پرور فاروج در میان حزن و اندوه تا گلزار شهدای این شهرستان تشییع و در قطعه والدین شهدا به خاک سپرده شد.

مراسم ترحیم فردا و شنبه در محل مسجد جامع فاروج و یکشنبه در محل حسینیه الزهرا پنج راه سناباد مشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، سردار شهید موفق به سال 1339 در یام از توابع شهرستان فاروج در خراسان شمالی و در یک خانواده مذهبی متولد و پرورش یافت.

این شهید والامقام تا سال سوم ابتدایی در روستای یام تحصیل می‌کرد و سپس همراه خانواده به فاروج می‌رود و تحصیلات دوره راهنمایی را در این شهر و دوره متوسطه را در شهر مقدس مشهد سپری می‌کند.

سردار شهید «موفق» در دوران تحصیل از شاگردان ممتاز مدرسه بود و سال 58 با قبولی در آزمون ورودی دانشگاه در رشته ریاضی دانشگاه فردوسی پذیرفته شد، وی همواره حافظ دستاوردهای انقلاب بود.

این شهید والامقام، سال‌ها بعد مسئول واحد اطلاعات عملیات والفجر 8 در لشکر 5 نصر را بر عهده گرفته و با فعالیت در واحد اطلاعات عملیات، عازم جبهه‌های جنگ حق علیه باطل می‌شود.

شهید موفق در عملیات کربلای 4 که زمستان سال 65 انجام شد در واحد اطلاعات عملیات مشغول به فعالیت بود که در ساعات نخست شروع این عملیات در جزیره «ام الرصاص» بر اثر اصابت ترکشی به قلبش به فیض عظیم شهادت نایل و پیکر پاکش پس از تشییع در فاروج به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش فارس، بخشی از وصیت نامه این سردار شهید سرافراز خراسان شمالی به شرح ذیل است:

دنیا و زر و زیور آن شما را به خود مشغول نکند، از مال و خون مردم کاخ آتش در آن دنیا فراهم نکنید و آن چه امروز بکاریم فردا درو خواهیم کرد، اگر اکنون به خود نیامده‌اید، بیدار شوید. توصیه عاجزانه‌ام این است که قدر نعمت عظیم پاسداری از اسلام را بدانید و تحمل مشکلات و رنج‌ها سبب نشود خدای ناکرده از میدان بیرون روید، بلکه باید استقامت و توکل در راه هدف بزرگ را وسیله نیل به پیروزی قرار دهید. سفارش دیگرم این است که ای مردم به یاد مرگ باشید.

وی در وصیت نامه خود توصیه کرده است: سعی کنید هفته‌ای یک بار بر مزار شهدا در قبرستان شهر حاضر شده و ببینید دیگران چگونه رفتند و این سرنوشت در انتظار تمامی انسان‌هاست که دیر یا زود باید این سرا را ترک و به سوی مکان ابدی حرکت کنند.

همیشه این سفارش مولای متقیان را نصب‌العین خود قرار دهید که دنیا محل گذر و آخرت محل اقامت است. آگاه باشید امروز روز عمل است و حسابی در بین نیست و فردا روز حساب است و عملی نیست.

انتهای پیام/63002/ع40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول