اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌واکنش حجت‌الاسلام ‌میرشفیعی به تخریب وجهه مسجد جمکران

تخریب جمکران عداوت با فرهنگ مهدویت است/نظر مراجع عظام تقلید درباره جمکران

استاد حوزه علمیه قم دشمنی با مسجد مقدس جمکران را حرام و دشمنی با فرهنگ مهدویت دانست.

تخریب جمکران عداوت با فرهنگ مهدویت است/نظر مراجع عظام تقلید درباره جمکران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین میرشفیعی پیش از ظهر امروز در جمع زائران مسجد مقدس جمکران در سخنانی با اشاره به اهمیت و جایگاه مساجد در اسلام اظهار کرد: مکان و زمان در اسلام از اهمیت بسیاری برخوردار است و برخی مکان‌ها و زمان‌ها باعث ارتقای انسان می‌شوند.

وی افزود: مساجد در اسلام به عنوان مهمترین جایگاه‌های ارتقای معنوی و رشد فردی و اجتماعی مردم معتبر شده‌اند و مساجد نقش محوری در توسعه اجتماعی انسان دارند.

این استاد حوزه اظهار کرد: ظرفیت مسجد مقدس جمکران در توسعه فرهنگ مهدویت و تاکیدات رهبر انقلاب و مراجع بزرگ جهان تشیع در پاسداشت این مسجد گواه این واقعیت است که این مسجد باید به عنوان پایگاه عظیم جهان تشیع و شیعیان جهان مطرح باشد.

میر شفیعی گفت: شاید بتوان مکان‌های دیگری را در ارتباط با امام زمان(عج) به عنوان مصداق بیان کرد ولی امروز همه شیعیان جهان این مسجد را به عنوان الگو و سمبل انتظار می‌شناسند و قطعا اقبالی که به سبب توسل به حضرت در این مسجد می‌شود در هیچ جای دیگر شاهد نیستیم.

وی با اشاره به تلاش عده‌ای برای تخریب وجهه جمکران اظهار کرد: این مسجد بر اساس نقل بسیاری از بزرگان و بر اساس اسناد غیر قابل خدشه به دستور خاص امام زمان(عج) ساخته شده است و با توجه به گردش دهر و مرکزیت ایران به عنوان مرکز جهان تشیع این مسجد بر اساس امر الهی و عنایت حضرت به پایگاه بزرگ ترویج مهدویت در سطح جهان مطرح شده است و هر روز بر جمع زائران این مسجد شریف اضافه می‌شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: بسیاری از بزرگان ما از دیرباز عنایت خاصی به این مسجد داشته‌اند که حتی قلم افراد نادان و یا معاند نمی‌تواند آنها را انکار کند؛ یکی از نزدیکان آیت الله بهجت نقل می‌کرد که ایشان هر هفته به جمکران مشرف می‌شدند و در ایام بیماری ماهی یک بار به این مسجد می‌آمدند و در آخرین باری که ایشان به مسجد مشرف شدند سه ساعت در این مسجد در حال توسل و دعا بودند که حالات معنوی عجیبی از ایشان ذکر شده است.

میر شفیعی اظهار کرد: آیت الله صافی می‌فرمایند که این مسجد شریف سجده گاهی بوده است که بسیاری از اهل عرفان و نظر و بسیاری از بزرگان اسلام و شیعه سجده در این مسجد را غنیمت می‌شمردند و ایشان این مسجد را همچون سرداب سامرا و وادی الاسلام نجف تعبیر کرده‌اند.

وی گفت: آیت الله مکارم شیرازی نیز این مسجد را از بزرگترین سرمایه‌های جهان تشیع و جایگاه اهالی عرفان و نظر دانسته‌اند و کسانی که به تخریب جمکران مشغول می‌شوند را به شدت نکوهش فرموده‌اند.

این استاد حوزه اظهار کرد: مردم هر هفته با حضور در جمکران و توسل با ایشان عهد می‌بندند و حضرت نیز آنان را بیمه می‌کند؛ ولی مهم این است که حالت معنوی جمکران را در رفتارهای روزانه با خود همراه کنیم.

وی افزود: تخریب مسجد مقدس جمکران به هر شکلی عداوت با امام و فرهنگ مهدویت است زیرا وقتی که این همه بزرگان اسلام و مراجع عظام این مکان را تجلیل کرده‌اند و امروز نیز این مکان به مرکزیت بحث مهدویت تبدیل شده است و مردم هر هفته به شوق امام خود در آن حاضر می‌شوند نباید به هیچ شکلی مورد بی‌مهری قرار گیرد.

میر شفیعی خاطرنشان کرد: تعبیرات رهبر انقلاب در این ارتباط بی نظیر است و ایشان این مسجد را محل درک و ارتقای عرفانی بزرگان و محل توجه رجال الغیب دانسته‌اند؛ مردم باید موقع حضور در جمکران همچون فرزندان حضرت یعقوب که از پدر به دلیل گناهانشان طلب استغفار می‌کردند چنین حالتی داشته باشند.

شایان ذکر است در ماه اخیر برخی از سایت‌ها نسبت به چاه عریضه مسجد مقدس جمکران مطالب خلاف واقع را مطرح کردند.

انتهای پیام/78009/‌ش30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول