اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مریوان:

خدمت بی‌منت وظیفه مسئولان در نظام اسلامی است

امام جمعه مریوان با تاکید بر حفظ حرمت ارباب رجوع در ادارات، وظیفه مسئول در نظام اسلامی را پاسخ درست به مردم و ارائه خدمت بی‌منت به آنان است.

خدمت بی‌منت وظیفه مسئولان در نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، ماموستا مصطفی شیرزادی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان مریوان اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین ارکان زندگی انسان شیوه زندگی دسته جمعی است.

وی افزود: این شیوه زندگی موجب می‌شود، هرکسی در قبال دیگری وظایفی بر عهده داشته باشد و همین امر انسان‌ها را به دلسوزی وادار می‌کند.

ماموستا شیرزادی عنوان کرد : هرگاه مردم با نظامی همدل و مونس شوند دیگر هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند آن نظام را مورد تجاوز قرار دهد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه مردم ایران همواره همدل و همیار نظام بوده و در عرصه‌های مختلف نشان داده‌اند هیچ دشمنی نمی‌تواند در امورات داخلی این کشور دخالتی داشته باشد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه مسئولان باید وظایف قانونی و شرعی خود را به درستی انجام دهند، افزود: انجام دادن وظایف قانونی همراه با منت نهادن برای ارباب رجوع از لحاظ قانونی و شرعی درست نبوده و این امر میزان تنگ‌نظری مسئول مربوطه را می‌رساند.

به گفته وی، کسانی که با خدمت صادقانه به مردم در بین آنها جایگاه به دست می‌آورند، هیچگاه از بین نخواهند رفت و همواره مدت‌ها بعد از وفاتشان نیز در دل این مردم یادشان زنده خواهد ماند.

رئیس اداره تامین اجتماعی مریوان نیز در این جلسه با اشاره به صدور فیش‌های حق بیمه‌شدگان این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت می‌خواهد نظام اینترنتی را در کشور نهادینه کند، فیش‌های این سازمان که برای پرداخت حق بیمه افراد تحت تکفل صورت گرفته است دچار مشکلات بسیار متعددی شده است.

محمودی افزود: تعداد شش بانک با اداره تامین اجتماعی برای پرداخت فیش‌های این اداره قرارداد دارند و در بین این بانک‌ها تنها بانک رفاه دارای خودپرداز است.

وی اظهار داشت: روزانه بیش از 700 فیش برای پرداخت حق بیمه افراد بیمه شده این اداره صادر می‌شود که با مراجعه این افراد برای پرداخت فیش‌های خود به بانک‌های طرف قرارداد با اداره تامین اجتماعی، متصدیان بانک از گرفتن این فیش‌ها امتناع می‌کنند و آنها را به پرداخت آنلاین و یا پرداخت از سوی عابربانک‌ها ارجاع می‌دهند.

وی عنوان کرد: چون برخی افراد بیمه شده در روستاهای اطراف مریوان سکونت دارند لذا آگاهی کافی برای پرداخت به شیوه آنلاین و یا استفاده از عابربانک‌ها را ندارند و این امر موجب سرگردانی بیمه‌شده‌گان خواهد شد.

محمودی افزود: دیر پرداخت کردن فیش حقوقی بیمه‌ها سبب ایجاد نامنظم شدن ریتم تسویه آنها و در نتیجه بیمه شونده به این دلیل نیز مورد توبیخ قرار می‌گیرد و او باید جریمه‌ای گزاف برای دیرپرداخت نمودن فیش خود بپردازد.

وی همچنین اظهار داشت: باید بانک‌ها به مدت چند ماه در زمینه پرداخت‌های آنلاین فرهنگ‌سازی نمایند نه اینکه از همین امروز با تحویل نگرفتن این فیش‌ها مردم را سرگردان بانک‌ها و عابربانک‌های موجود در شهرستان کنند.

وی با عنوان اینکه در شهرستان مریوان بیش از 15 هزار نفر زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند اظهار داشت: برای استفاد افراد زیرپوشش باید فرهنگ‌سازی‌های لازم از سوی ادارات انجام شود تا مردم بتوانند از تمام مزایای این بیمه‌ها به صورت کاملا مفید استفاده کنند.

انتهای پیام/79008/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول