اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار صومعه‌سرا خبر داد

اختصاص 67 میلیارد ریال اعتبار عمرانی به صومعه‌سرا

فرماندار صومعه‌سرا از اختصاص 67 میلیارد و 550 میلیون ریال اعتبار عمرانی در سال جاری به این شهرستان خبر داد.

اختصاص 67 میلیارد ریال اعتبار عمرانی به صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، میرزا حسینعلی‌زاده بعد از ظهر در جلسه شورای برنامه‌ریزی در محل فرمانداری این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و با هنر و شهیدان دولت استان انصاری و نورانی، اظهار کرد: شهدای دولت سبب افتخار و سربلندی نظام و مسئولان هستند.

*افتتاح 55 پروژه عمرانی صومعه‌سرا در هفته دولت

وی با اشاره به برنامه‌های هفته دولت در صومعه‌سرا، تصریح کرد: در هفته دولت امسال 55 پروژه عمرانی و تولیدی در حوزه‌های مختلف به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار صومعه‌سرا افزود: برای مجموع 55 پروژه عمرانی و تولیدی صومعه‌سرا بالغ بر 74 میلیارد و 428 میلیون ریال اعتبار صرف شده است.

*تخصیص 41 درصدی اعتبارات صومعه‌سرا در سال 91

وی به میزان اعتبارات سال 91 صومعه‌سرا و مبالغ تخصیص یافته آن اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بالغ بر 163 میلیارد و 843 میلیون ریال اعتبار ریال به صومعه‌سرا اختصاص یافت.

حسینعلی‌زاده ادامه داد: از مجموع اعتبار سال گذشته 43 میلیارد و 663 میلیون ریال جزو بودجه استانی و ملی بوده است.

وی، اعتبارات بخش عمرانی صومعه‌سرا را بالغ بر 66 میلیارد و 999 میلیون ریال، شاخص‌های توسعه روستایی را 6 میلیارد و 705 میلیون ریال و بخش حوادث را 6 میلیارد و 765 میلیون ریال عنوان کرد.

این مسئول، با بیان اینکه اعتبارات بخش دو درصد نفت و گاز نیز در سال گذشته به صومعه‌سرا ابلاغ شده است، یادآور شد: سهم صومعه‌سرا از اعتبارات بخش دو درصد نفت و گاز در سال گذشته بالغ بر 9 میلیارد و 589 میلیون ریال بوده است.

وی از تخصیص تنها 41 درصد از مجموع اعتبارات سال گذشته صومعه‌سرا خبر داد و گفت: پروژه‌های عمرانی و تولیدی صومعه‌سرا نیز طبق این اعتبارات تخصیصی در حال پیشروی است.

*تخصیص 100 درصدی اعتبار بسیج سازندگی صومعه‌سرا

حسینعلی‌زاده، با تصریح بر اینکه سال گذشته بالاترین میزان تخصیص اعتبار صومعه‌سرا مربوط به بسیج سازندگی با 100 درصد جذب اعتبار بوده است، متذکر شد: بنیاد شهید و امور ایثارگران، بهزیستی، شرکت آب و فاضلاب، منابع طبیعی و علوم پزشکی از دیگر نهادهای دارای بیشترین و کمترین میزان تخصیص اعتبار سال 91 بوده‌اند.

به گفته وی، شرکت آب و فاضلاب صومعه‌سرا بالغ بر 75 درصد از میزان اعتبارات سال گذشته خود را جذب کرده بود.

فرماندار صومعه‌سرا، با بیان اینکه برخی از اداره‌های صومعه‌سرا در پیگیری امور بودجه‌ای خود بسیار ضعیف عمل کرده‌اند، تصریح کرد: میزان تخصیص اعتبار برخی از اداره‌های صومعه‌سرا در سال گذشته صفر بوده است.

وی، سهل‌انگاری چنین مدیران ضعیفی را موجب تخصیص اعتبار بیشتر به شهرستانی دیگر دانست.

حسینعلی‌زاده، با تأکید بر پیگیری و جدیت در کار مدیران صومعه‌سرا در تخصیص اعتبارات بخش خود، خاطرنشان کرد: مدیران صومعه‌سرا به موقع درباره کمبودها و کاستی‌های بودجه‌ای حوزه کاری خود با مدیران کل رایزنی و تبادل نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدیران میزان کارایی و تسریع در تکمیل پروژه‌های خود را باید فراتر از مبلغ اعتبار پیش ببرند، متذکر شد: حتی ریالی از اعتبارات شهرستانی نباید به خاطر کوتاهی مدیران از دست برود.

این مسئول، به تلاش مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا در تخصیص اعتبار سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: طبق بودجه سال 91 بالغ بر 85 میلیارد ریال اعتبار به بخش کشاورزی صومعه‌سرا اختصاص یافته بود که به دلیل پیگیری‌های سنجیده این مبلغ به 110 میلیارد ریال افزایش یافت.

*اختصاص 67 میلیارد ریال اعتبار عمرانی به صومعه‌سرا 

وی با اشاره به میزان اعتبار سال جاری دستگاه‌های اجرایی در بخش عمرانی، اظهار کرد: امسال بالغ بر 67 میلیارد و 550 میلیون ریال اعتبار عمرانی به صومعه‌سرا اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

حسینعلی‌زاده، بالغ بر 15 میلیارد و 540 میلیون ریال از مجموع اعتبار سال جاری را به صورت غیرشاخص‌مند ذکر کرد و افزود: برخی از پروژه‌های عمرانی صومعه‌سرا با کسری بودجه شدید مواجه است.

وی اضافه کرد: اگر این کسری‌ها با رایزنی مدیران شهرستانی و استانی و تصمیم‌گیری شورای برنامه‌ریزی استان جبران نشود، مشکلات زیادی پیش می‌آید.

فرماندار صومعه‌سرا، بودجه سال جاری را شامل 16 فصل و 42 برنامه برشمرد و خاطرنشان کرد: اعتبارات امسال با توجه به پروژه‌های گذشته تقسیم شده و برای پروژه جدید اعتباری تعریف نشده است.

وی اجرای پروژه جدید در این شهرستان را منوط به اخذ 30 درصد از کل اعتبار مورد نیاز آن اعلام کرد و متذکر شد: اتمام پروژه‌های سفر در اولویت کار مدیران صومعه‌سرا باشد.

حسینعلی‌زاده، با بیان اینکه طبق قانون مبلغ یک‌درصد از اعتبارات صومعه‌سرا به بخش دفاع و پایگاه بسیج اختصاص یافته است، تصریح کرد: هشت درصد نیز به بخش بنیاد شهید و عمران شهری تعلق می‌گیرد.

به گفته وی، اداره ورزش و جوانان صومعه‌سرا به دلیل کم‌کاری و کم‌توجهی تنها قادر به اختصاص یک پنجم از اعتبار مورد نیاز خود شده است.

*نظارت بر عملکرد پیمانکاران صومعه‌سرا ضروری است

فرماندار صومعه‌سرا، نظارت بر کار پیمانکاران در اجرای پروژه‌های عمرانی این شهرستان را ضرورت خواند و یادآور شد: اعتبارات عمرانی بیت‌المال بوده و نباید در صرف آن بی‌دقتی و ضعف دیده شود.

وی، با اشاره به اینکه هنر پیمانکار ارائه کارایی خوب در شرایط سخت مالی است، خاطرنشان کرد: مطالعه روزانه قانون برنامه و بودجه برای تمام مدیران صومعه‌سرا ضروری است.

حسینعلی‌زاده، کتاب قانون برنامه و بودجه را چراغ روشن راه خدمت مدیران دانست.

انتهای پیام/84003/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول