اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مشاور رسانه‌ای نخست وزیر سوریه تأکید کرد

ارتش پیروز نیازی به استفاده از سلاح شیمیایی ندارد/ همکاری کامل دمشق با تیم تسلیحاتی سازمان ملل

مشاور رسانه‌ای نخست وزیر سوریه ضمن رد ادعای معارضان در حمله شیمیایی ارتش سوریه به حومه دمشق بر همکاری کامل با تیم تحقیقاتی سازمان ملل در سوریه تأکید کرد.

ارتش پیروز نیازی به استفاده از سلاح شیمیایی ندارد/ همکاری کامل دمشق با تیم تسلیحاتی سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری فارس «عبدالقادر عزوز» مشاور رسانه‌ای نخست وزیر سوریه در گفت‌وگو با شبکه خبری «روسیا الیوم»، درباره ادعاهای معارضان سوری درباره استفاده ارتش از سلاح شیمیایی در غوطه الشرقیه در ریف دمشق، تأکید کرد که ارتشی که در زمینه نظامی پیروز شده نیازی به داشتن سلاح شیمیایی ندارد.

وی افزود: دولت سوریه اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد برخی گروه‌های معارضان از جمله جبهه النصره در داخل سوریه کارگاه‌های تولید سلاح شیمیایی دارند.

عزوز تأکید کرد که همانگونه که بشار اسد گفته است با وجود طولانی شدن بحران سوریه و جنگ با تروریسم اما ارتش پیروز سوریه به سلاح شیمیایی نیاز ندارد.

وی همچنین افزود که گزارش‌های دولتی سوریه و بین‌المللی حاکی از استفاده معارضان سوری از سلاح شیمیایی است و اگر ارتش سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده بود، آمریکا در دخالت نظامی در سوریه درنگ نمی‌کرد.

عزوز با اشاره به موضع سوریه در مبارزه با تسلحیات کشتار جمعی تأکید کرد که حکومت آمادگی همکاری کامل با تیم تسلیحاتی سازمان ملل که به سوریه اعزام شده‌اند را دارد به شرط اینکه حاکمیت کشور خدشه دار نشود و درباره گزارش‌ها شفافیت کامل وجود داشته باشد.

نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب با اشاره به گزارش‌های صبح امروز درباره حمله شیمیایی به حومه دمشق و بدون متهم کردن هیچ گروهی به استفاده از سلاح شیمیایی از نهاد های وابسته به سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری خواست برای روشن شدن جزئیات این حادثه دست به کار شوند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول