اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انگلیس از اخبار منتشرشده درباره حمله شیمیایی در سوریه ابراز نگرانی کرد

«ویلیام هیگ» ضمن ابراز نگرانی نسبت به گزارش‌های منتشر شده در مورد حمله شیمیایی در سوریه، تحقیقات در این مورد را خواستار شد.

انگلیس از اخبار منتشرشده درباره حمله شیمیایی در سوریه ابراز نگرانی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس روز چهارشنبه از گزارش‌های منتشرشده مبنی بر استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه ابراز نگرانی کرد و تحقیقات در این مورد را خواستار شد.

گروه‌های مخالف دولت سوریه امروز با انتشار ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی مدعی حمله شیمیایی در اطراف دمشق شدند. این ادعا در حالی مطرح شده که تیم بازرسان سازمان ملل در حال حاضر در سوریه به سر می‌برد و همزمانی این دو موضوع و انعکاس گسترده ادعای مخالفان دولت سوریه، احتمال جعلی بودن اخبار را بیشتر کرده است. دولت سوریه نیز با صدور بیانیه‌ای این گزارش‌ها را تکذیب کرده است. برخی رسانه‌ها با انتشار این تصاویر نسبت به صحت آن‌ها ابراز تردید کرده‌اند.

وزیر خارجه انگلیس از دولت سوریه خواسته است که به بازرسان آژانس بین‌المللی اجازه دهد منطقه مورد ادعای مخالفان را مورد بازرسی قرار دهند. هیگ در بیانیه خود اعلام کرده است که هر طرفی که مسئول این حمله باشد، باید نسبت به این اقدام پاسخگو باشد.

تیم تحقیقات سازمان ملل که از دو روز قبل وارد سوریه شده، قرار است سه منطقه در این کشور را مورد بررسی قرار دهد. یکی از این مناطق «خان‌العسل» است که دو ماه قبل هدف حمله شیمیایی مخالفان قرار گرفت. تیمی از بازرسان روسی ماه گذشته این منطقه را مورد بررسی قرار داده و اعلام کردند مخالفان از گاز اعصاب «سارین» در این حمله استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول