اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

پایگاه امدادی محور اردبیل – سرچم افتتاح می‌شود

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل از افتتاح و بهره‌برداری ساختمان جمعیت هلال احمر و پایگاه امدادی در جاده اردبیل - سرچم در هفته دولت خبر داد.

پایگاه امدادی محور اردبیل – سرچم افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، سید کمال‌الدین میر‌جعفریان در جلسه کمیسیون ایمنی جاده‌ای استان در اردبیل اظهار داشت: ضرورت رشد ضریب ایمنی جاده‌ها به ویژه در محور ارتباطی اردبیل – سرچم مدنظر و ملاک کار است.

وی خاطرنشان کرد: با رعایت نکات ایمنی در محور ارتباطی اردبیل – سرچم و کنترل دقیق و مستمر از سوی دستگاه‌های دخیل آسودگی و آرامش خاطر مسافران افزایش خواهد یافت.

معاون امورعمرانی استاندار اردبیل یادآور شد: با برنامه‌ریزی صحیح، حذف موانع موجود و نیاز‌سنجی بین راهی مسافران مجتمع‌های خدماتی- رفاهی در مسیر اردبیل - سرچم با مشارکت بخش خصوصی احداث می‌شود.

میر‌جعفریان رفع نواقصات موجود در این مسیر را در کاهش تصادفات موثر دانست و گفت: با اطلاع‌رسانی دقیق از وضعیت راه اردبیل – سرچم و افزایش پایگاه‌های امدادی و استقرار پلیس راه در مسیر شهروندان با آرامش بیشتری از این محور ارتباطی استفاده خواهند کرد.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به حجم تردد در این مسیر دستگاه‌های امدادرسان باید در اسرع وقت نسبت به ایجاد امکانات و زیرساخت‌های لازم اقدام کنند تا از وقوع هرگونه حوادث احتمالی جلوگیری شود.

معاون امورعمرانی استاندار بیان داشت: ایجاد مسیری امن و آرام که تمام جوانب امنیت سفر برای مسافران و گردشگران را به همراه داشته باشد، از وظایف اساسی دستگاه‌های خدمات‌رسان می‌باشد که باید در این راستا گام‌های موثرتری بردارند.

میر‌جعفریان از افتتاح و بهره‌برداری از ساختمان جمعیت هلال احمر در سه راهی فاراب کوثر در هفته دولت خبر داد و افزود: به زودی عملیات اجرایی احداث پاسگاه پلیس راه، مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس جاده‌ای در راستای کنترل ترافیک و افزایش ضریب ایمنی جاده‌ای با همکاری دستگاه‌های ذیربط آغاز می‌شود.

ساماندهی غارهای اردبیل در توسعه گردشگری موثر است

معاون امورعمرانی استاندار بر حفاظت و بهره‌برداری صحیح و معرفی غارها و تاثیر آن در توسعه گردشگری استان اردبیل تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید کمال‌الدین میر‌جعفریان همچنین در کار گروه غارشناسی استان اردبیل بر حفظ و حراست و بهره‌برداری صحیح از غارهای موجود استان تاکید کرد و اظهار داشت: به دلیل شرایط منطقه‌ای و وجود غارهای مختلف و پراکندگی آن، استان اردبیل یکی از مستعدترین مناطق در این زمینه است.

وی تصریح کرد: هیئت دولت با محوریت سازمان حفاظت از محیط زیست اقدام به تصویب و ابلاغ آیین‌نامه‌ای اجرایی با هدف مدیریت، حفاظت و استفاده از ظرفیت غارها کرده و استان اردبیل هم در همین راستا کار گروه استانی غارشناسی و حفاظت از غارها را در زمینه اجرای  این آیین‌نامه تشکیل داده است.

معاون امورعمرانی استاندار اردبیل کشف و شناسایی غارهای جدید، تعیین حریم حفاظت از غارها، هماهنگی و نظارت بر کلیه فعالیت‌ها و برنامه‌های غارشناسی و غارنوردی، حفاظت از غارهای واجد ارزش،  اولویت‌ بندی حفاظتی غارها، پیش‌بینی اعتبارات مورد نیاز از مراجع ذیصلاح، آموزش و اطلاع‌رسانی موضوعی و تشویق و حمایت از فعالیت‌های پژوهشی در بخش غارهای استان را از مهمترین وظایف این کار گروه عنوان کرد.

میر جعفریان گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان باید تلاش کند در کنار کوهنوردی، غارنوردی را هم در استان توسعه دهد و از این ظرفیت و پتانسیل‌ها به بهترین نحو استفاده شود.

معاون امورعمرانی استاندار اردبیل بر ساماندهی وضعیت غارهای موجود در استان اشاره کرد و افزود: غار یخگان و هفت‌گانه خلخال – دورسونخواجه نیر -  کلخوران ویند اردبیل – غار داشکن، بنه‌لر و انار مشگین‌شهر از جمله  مهمترین غارهای موجود در استان هستند.

میر‌جعفریان ادامه داد: در حوزه غار‌شناسی باید فرآیند و ساز و کارهای لازم و بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی تعریف و تدوین شود.

این مسئول یادآور شد: باید از طریق دستگاه‌های دخیل بانک اطلاعات و اطلس خوبی از غارهای استان به صورت کامل و جامع تهیه و تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس کار گروه غارشناسی استان اردبیل ابراز داشت: ما می‌توانیم بر اساس این اطلس برنامه مدونی در آینده در زمینه حفاظت و بهره‌برداری از غارها تهیه کنیم.

انتهای پیام/62005/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول