اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

جایگاه آیت‌الله مهمان‌نواز به عنوان شخصیت مذهبی سیاسی ممتاز است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تاکید کرد: جایگاه آیت‌الله مهمان‌نواز به عنوان یک شخصیت مذهبی سیاسی در بیداری مردم بی‌بدیل است.

جایگاه آیت‌الله مهمان‌نواز به عنوان شخصیت مذهبی سیاسی ممتاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری صبح امروز در نشست با شماری از مسئولان این استان اظهار کرد: نکوداشت آیت‌الله مهمان‌نواز در واقع قدردانی از نیم قرن خدمات این شخصیت ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این آیین از 2 سال قبل پیگیری می‌شد، گفت: این مهم با آمدن امام جمعه جدید از چندی قبل مورد پیگیری قرار گرفت که خوشبختانه مقدمات برگزاری آن از چند ماه قبل فراهم شد.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به مسئولیت‌های آیت‌الله مهمان‌نواز به عنوان امام جمعه و عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امیدواریم سایه این شخصیت سال‌های سال بر سر مردم باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی نیز بر الگو قرار گرفتن این شخصیت برای آحاد مردم به ویژه جوانان را مورد تاکید قرار داد.

سیف‌الله مطلبی اظهار کرد: دلایل برگزاری این آیین نکوداشت را باید حسابی برای جوانان، اساتید، فرهنگیان و مردم کوچه و بازار باز کرده تا شاهد بازخورد آن در جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مهمان‌نواز همواره در طول سال‌های عمر خود در خدمت مردم است، گفت: معرفی زندگی این‌گونه شخصیت‌ها در جامعه کمک خوبی برای ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه است.

مطلبی افزود: باید همواره سبک زندگی خود را اسلامی کرده و زندگی شخصیت‌هایی چون آیت‌الله مهمان‌نواز تأثیر بسزایی در پیاده شدن این فرهنگ در زندگی امروزی دارد.

به گزارش فارس، آیت‌الله مهمان‌نواز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رهبری مبارزات مردم این خطه علیه رژیم طاغوت را بر عهده داشته و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از هجدهم شهریور سال 59 با حکم بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) به عنوان امام جمعه بجنورد منصوب شد.

وی در سال‌های پس از تشکیل مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی برای سه دوره نمایندگی مردم استان‌های خراسان بزرگ و خراسان شمالی را در این مجلس عهده دار بود و طی این مدت نقشی اساسی در هدایت و تقویت روحیه معنوی مردم این خطه از ایران اسلامی داشت.

تیر ماه سال گذشته بود که نخستین امام جمعه بجنورد با موافقت مقام معظم رهبری، بعد از 32 سال اقامه نماز در این شهر، به دلیل کهولت سن و وضعیت جسمانی ضعیف، از این مسئولیت کناره گیری کرد.

انتهای پیام/63002/ر30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول