اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فاروج:

اخلاص مهمترین ویژگی آیت‌الله مهمان‌نواز است

امام جمعه فاروج با برشمردن ویژگی‌های آیت‌الله مهمان‌نواز تاکید کرد: اخلاص عمل مهمترین ویژگی این شخصیت برجسته است.

اخلاص مهمترین ویژگی آیت‌الله مهمان‌نواز است

حجت‌الاسلام عباسعلی قلی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به در پیش بودن برگزاری آیین نکوداشت آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های برجسته این عالم بزرگوار تواضع، فروتنی، وارستگی و عدم توجه به امور دنیوی است.

وی افزود: این ویژگی‌ها این شخصیت را به استاد گرانقدرش مرحوم میرزا جواد آقا تهرانی شبیه می‌کند.

حجت‌الاسلام قلی‌زاده تصریح کرد: از مصادیق ایشان همین بس که علیرغم قدرت بر تدریس در سطوح بالای کتب حوزوی از تدریس کتاب‌هایی مانند امثله و شرح امثله و صرف میر برای طلاب جدید الورود به حوزه ابائی نداشتند.   

وی با بیان اینکه ایشان علیرغم برخورداری از بنیه‌های علمی قوی و تدریس در سطوح بالای کتب حوزوی همانند رسائل و کفایه بنا به دعوت حاج سید علی امامی فرزند امام جمعه بجنورد در اواخر دهه چهل به شهر بجنورد تشریف آوردند،‌ ادامه داد: آیت‌الله مهمان‌نواز از چهره‌های تأثیرگذار در شکل گیری و تظاهرات‌های مردمی در سال 1357 در شهر بجنورد بودند.

امام جمعه فاروج گفت: این مهم به گونه‌ای بوده که بیت ایشان قبل از پیروزی انقلاب مورد هجوم عده‌ای از اراذل و اوباش و چماق داران وابسته به رژیم پهلوی قرار گرفت و منزل ایشان به آتش کشیده شد.

وی اضافه کرد: آیت‌الله مهمان‌نواز به همراه خانواده به کمک انقلابیون به ویژه مردم انقلابی روستای ارکان از مهلکه نجات داده شدند و مدتی را به طور مخفیانه در روستای ارکان سپری کردند و بعد از بازگشت به بجنورد نیز در منزل مرحوم حاج علی بابایی و با محافظت انقلابیون گذرانیدند.

به گفته حجت‌الاسلام قلی‌زاده، این عالم از شخصیت‌های مورد توجه انقلابیون و روحانیت مبارز در بجنورد بودند. در روز پیروزی انقلاب که هم‌زمان بود با حضور ارتشیان در میان مردم با استقبال گرم مردم و نظامیان مواجه شدند، که آن روز فراموش نشدنی میدان شهید بجنورد، از خاطر هیچ یک از حاضران در میدان محو نخواهد شد.

وی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب ایشان مورد توجه حضرت امام (ره) قرار گرفت و به عنوان نماینده ایشان و امام جمعه بجنورد منصوب شد که علاوه بر مبارزه با منافقین و جریانات منحرف در بجنورد نقش تأثیرگذاری در گسیل نیروهای بسیجی و نیز کمک‌های مردمی به جبهه‌ها داشت و با سخنرانی‌های تأثیر گذار در شهر و روستاها هر از چند گاهی به همراه جمعی از مسئولان از مناطق جنگی بازدید به عمل می‌آوردند.

امام جمعه فاروج اضافه کرد: همچنین خطبه‌های نمازهای جمعه و سخنرانی‌های ایشان در مناسبت‌ها و تشییع جنازه شهدای دفاع مقدس فراموش نشدنی است.

انتهای پیام/63002/ر30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول