اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری:

مهریه حضرت فاطمه(س) مبنای تعیین مهریه‌ها قرار گیرد

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مهریه حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: در صورتی که در تعیین مهریه‌ها از سیره بزرگان دین الگوگیری شود، آمار طلاق و برهم زدن ازدواج‌ها کاهش می‌یابد.

مهریه حضرت فاطمه(س) مبنای تعیین مهریه‌ها قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا حسام‌الدین مجتهدی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان سنندج که با حضور فرماندار و مدیران ادارات این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه تعیین مهریه‌ها بر اساس شمش طلا و تعداد بالای سکه با موازین شرعی و اسلام منافات دارد لذا باید در این مسئله از بزرگان دین الگوگیری شود.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: برخی از شنیده‌ها در زمینه تعیین مهریه نگران کننده است اینکه 150 کیلوگرم شمش طلا به عنوان مهریه تعیین می‌شود نه اینکه موجب خوشبختی زوجین نیست بلکه زندگی آنان را با مخاطره روبرو می‌سازد.

وی همچنین به مسئله عفت و حجاب اسلامی اشاره و با انتقاد از رواج بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه، مسئله بدحجابی را ترفندی برای از بین بردن ارزش‌های اسلامی دانست و خواستار برخورد با این مسئله ضد ارزشی شد.

ماموستا مجتهدی، اسلام را دین ارزش‌ها، حجاب، عفت و شرف معرفی و تاکید کرد کسانی که غیر اسلام را قبول می‌کنند در قیامت ناامید از رحمت الهی هستند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه یهودی‌ها را مضر برای دین اسلام دانست و گفت: یهودی‌ها مستقیم و در پشت پرده کشتار مسلمانان در تمامی کشورهای اسلامی قرار دارند.

وی افزود: آنها با کشتار مسلمانان قصد دارند اختلاف و دو دستگی ایجاد کرده و مسلمانان را به جان هم بیندازند.

ماموستا مجتهدی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب ایران را چنان مدیریت می‌کنند که هیچ توطئه‌ای توان اثرگذاری بر ملت را ندارد.

امام جمعه سنندج گفت: در صورتی که سایر کشورهای اسلامی نیز از وجود چنین رهبری بهره‌مند باشند به یقین این نابسامانی‌ها وجود نخواهد داشت.

وی در پایان بر خدمت بیشتر به مردم از سوی مسئولان و دستگاه‌‌های اداری تاکید کرد و خواستار توجه بیش از پیش مسئولان به رفع مشکلات مردم شد.

انتهای پیام/79001/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول