اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تحولات مصر

دیدار سفیر اتحادیه اروپا با وزیر خارجه مصر/درگیری مخالفان و حامیان مرسی در شرقیه و المنیا

وزیر خارجه مصر در دیدار با سفیر اتحادیه اروپا در قاهره از موضع گیری ضعیف اتحادیه اروپا نسبت به حادثه کشته شدن 25 سرباز ارتش مصر در سینا انتقاد کرد و تأکید کرد که دولت موقت در برابر تروریسم کوتاهی نخواهد کرد.

دیدار سفیر اتحادیه اروپا با وزیر خارجه مصر/درگیری مخالفان و حامیان مرسی در شرقیه و المنیا

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، «نبیل فهمی» وزیر خارجه مصر پس از بازگشت از سودان با «جیمس موران» سفیر اتحادیه اروپا در قاهره دیدار کرد.

فهمی در این دیدار با اشاره به اهمیت توجه اتحادیه اروپا به شرایط واقعی مصر تأکید کرد که این اتحادیه باید بر اساس حقیقت موجود از جمله حملات تروریستی علیه نهادهای دولتی و نیروهای ارتش در چند روز گذشته موضع گیری کند.

وی همچنین از واکنش ضعیف اتحادیه اروپا نسبت به حادثه کشته شدن 25 سرباز ارتش در رفح در سینا ابراز تأسف کرد و افزود: مسئولیت دولت موقت تأمین امنیت شهروندان و مقابله با حمله به زیرساختهای کشور است و در برابر کسانی که می خواهند مصر را به لرزه در بیاورند ایستادگی خواهد کرد.

وزیر خارجه مصر تأکید کرد که دولت موقت به اجرای نقشه راه مصر پایبند است تا در مسیر ساخت دموکراسی واقعی در کشور قرار گیرد.

از سوی دیگر حامیان و مخالفان مرسی در منطقه «المهدیه» در استان شرقیه درگیر شدند و مخالفان مرسی در این استان و استان المنیا اقدام به سوزاندن خانه ها و محل های تجاری حامیان اخوان کردند.

در قاهره نیز نیروهای ارتش مصر با آغاز حالت ممنوعیت آمد و شد میدان التحریر را مسدود کردند و خودروهای زرهی در این منطقه مستقر شده است.

با توجه به ممنوعیت آمد شد از ساعت هفت شب تا 6 صبح، نیروهای ارتش در اطراف بیمارستان «قصر العینی» مستقر شده اند.

«همپیمانی ملی» برای حمایت از مشروعیت نیز از حامیان اخوان دعوت کرد که روز جمعه در تظاهرات میلیونی گسترده ای شرکت کنند.

حمدین صباحی یکی از رهبران جبهه نجات ملی نیز از رؤسای جمهور روسیه و چین دعوت کرد برای حمایت از موضع مصر به این کشور سفر کنند.‬

‫واشنگتن نیز در واکنش به اظهارات نخست وزیر ترکیه در دست داشتن اسرائیل در کودتای نظامی مصر، آن را محکوم کرد.

رسانه های مصری نیز از احتمال اعزام تیم تحقیقاتی اتحادیه اروپا به مصر خبر دادند. دوشنبه نشست فوق العاده این اتحادیه برای بررسی تحولات مصر تشکیل شده بود.

انتهای پیام/ص‬

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول