اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی سمنان:

ابزارهای قهری در زمینه حجاب و عفاف موفق نخواهد بود

رئیس ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی سمنان گفت: ابزارهای قهری در زمینه حجاب و عفاف موفق نخواهد بود و ادارات سمنان در این بخش مشکلی ندارند.

ابزارهای قهری در زمینه حجاب و عفاف موفق نخواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی فرمانداری سمنان، جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی شهرستان سمنان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار شهرستان سمنان هدف از برگزاری این جلسه را ارایه گزارشی از اقدامات ستاد در سال گذشته و ابلاغ برنامه‏‌ها در سال 92 عنوان کرد.

حسن سعدالدین گفت: ستاد صیانت به طور ذاتی به دو اولویت مهم ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در دستگاه‌‏ها و سازمان‏‌ها و حفظ حقوق شهروندی می‏‌پردازد.

وی گفت: ترویج، گسترش و تقویت مقوله حجاب و عفاف نیاز به کار فرهنگی گسترده‌‏ای دارد و ابزارهای قهری در این راه موفق نخواهد بود.

فرماندار شهرستان سمنان تصریح کرد: در این راستا، باید غریزه امر به معروف و نهی از منکر را در خود و جامعه احیا کرده و با اجرا شدن صحیح خواسته‏‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری در باب امر به معروف و نهی از منکر، شاهد برطرف شدن مشکل حجاب و عفاف در کشور باشیم.

رئیس ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی سمنان با بیان اینکه مشکل خاصی در زمینه حجاب و عفاف در دستگاه‏‌های شهرستان مشاهده نشده است، گفت: عملکرد دستگاه‏‌ها در سال گذشته مطلوب بوده و امیدواریم امسال نیز این برنامه‏‌ها از نظر کیفی و کمی ارتقا یابد.

وی ضمن تأکید بر لزوم تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات از رؤسای دانشگاه‌‏ها و آموزش و پرورش نیز خواست طرح‏‌های خود را در زمینه تقویت حجاب و عفاف برای آغاز سال تحصیلی جدید مدون کنند.

سعدالدین در ادامه بیان کرد: موافقت اصولی قطعی دانشگاه فرزانگان سمنان ویژه خواهران نیز اخذ شده و این دانشگاه در سه رشته فناوری اطلاعات، کامپیوتر و زیست‏‌شناسی با ظرفیت 120 نفر از مهر ماه سال جاری آغاز به کار خواهد کرد.

وی تصریح کرد: فعالیت این‏‌گونه از مکان‏ها در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه مؤثر خواهد بود.

محمود قدرتی، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار سمنان بر سالم‏تر کردن محیط و فضای اداری مطابق با فرهنگ و آموزه‌‏های دینی تأکید کرد.

وی فعال‏سازی سازمان‏‌های مردم نهاد در زمینه فرهنگی، احیای روز 17 دی به عنوان سال‏روز کشف حجاب و برگزاری جشنواره حجاب برتر و تقدیر از دانش‌‏آموزان و مدیران در این خصوص را از دیگر شاخص‏‌های برنامه‏‌های سال گذشته این ستاد اعلام و بر اجرایی شدن این برنامه‏‌ها و تقویت آن در سال جاری تأکید کرد.

در پایان فرماندار سمنان از سه دستگاه برتر در زمینه حجاب و عفاف به ترتیب آموزش و پرورش، دانشکده فنی دخترانه نرجس و جهاد کشاورزی شهرستان با اهدای لوح، تقدیر به عمل آورد.

انتهای پیام/2249/ت/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول