اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رتبه دوم کنکور سراسری:

اعتقادی به شرکت در کلاس خصوصی نداشتم / رشته پزشکی را انتخاب می‌کنم

رتبه دوم کنکور سراسری در رشته علوم تجربی گفت: به شرکت در کلاس‌های خصوصی اعتقادی نداشتم و توجه به درس سر کلاس مدرسه بسیار مهم است.

اعتقادی به شرکت در کلاس خصوصی نداشتم / رشته پزشکی را انتخاب می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، گذشتن از سد کنکور و قبولی در دانشگاه یک امر سرنوشت‌ساز برای دانش آموزان ایرانی است و برای بعضی‌ها به یک غول تبدیل شده است اما هستند عده‌ای مانند علی عجم که با تلاش و پشتکار از سد این شبه غول می‌گذرند و باعث افتخار استان خود می‌شوند.

خبرگزاری فارس برای آشنایی بیشتر با علی عجم شیوه درس خواندن و برنامه ریزی‌هایش گفت‌وگویی مفصل انجام داده است که ماحصل آن را می‌خوانید.

فارس: زمانی که شنیدی رتبه دو کنکور را کسب کرده‌اید چه حسی داشتید؟

عجم: شب قبل از تماس سازمان سنجش تا سحر بیدار مانده بودم بنابراین ساعت دو ظهر خوابیده بودم. ساعت سه ظهر از سازمان سنجش تماس گرفتند و خواهرم جواب داد بعد از اینکه گوشی تلفن را به من داد هنوز در خواب و بیداری بودم و زمانی که گفتند رتبه دو رشته علوم تجربی را کسب کرده‌ام رنگ صورتم زرد شد و شوکه شده بودم و نمی‌توانستم بایستم و تا زمانی که عکسم را دیدم هنوز در شوک بودم.

 

فارس: رمز موفقیت شما برای به دست آوردن رتبه تک رقمی کنکور چه عواملی بودند؟

عجم: من در سال برگزاری کنکور خیلی پستی و بلندی داشتم، اما حمایت و پشتیبانی خانواده‌ام و کادر مجرب مدرسه به من انگیزه بالایی برای درس خواندن می‌داد، بسیار تست کار می‌کردم و یک اعتقادی دارم آن اینکه چگونه حاضر شدن سر جلسه کنکور بسیار مهم است. در واقع 70 درصد قبولی به آن بستگی دارد، توکل به خدا نیز بسیار موثر بود به گونه‌ای که من بدون هیچ گونه استرسی به جلسه امتحان رفتم.

 

فارس: در روز چند ساعت درس می‌خواندید؟ آبا برنامه‌ریزی خاصی برای درس خواندن داشتید؟

عجم: زمان درس خواندن من متغیر بود و به طور میانگین در هفته 40 ساعت درس می‌خواندم، برنامه‌ریزی من به صورتی نبود که تمام ساعات روز را به درس خواندن اختصاص دهم به تفریح با دوستان نیز می‌پرداختم، درس خواندن برای کنکور را از تیرماه سال 91 آغاز کردم، به صورت عمقی درس می‌خواندم سپس تست می‌زدم و بیشتر از اینکه کمیت درس خواندن مهم باشد کیفیت آن مهم است و ماه آخر کمترین میزان مطالعه را داشتم و هفته آخر را نیز بیشتر استراحت کردم و به نظرم این امر در کاهش استرس و آزاد شدن فکر بسیار موثر است.

 

فارس: آیا به کسب رتبه تک رقمی فکر می‌کردید؟

عجم: در بخشی از ذهنم کسب رتبه تک رقمی کنکور آرزو بود اما رتبه دو برایم شوک‌آور بود البته قابل ذکر است که پدرم رتبه 40 کنکور را کسب کرده بودند و در میان بستگان کسب رتبه تک رقمی تنها مختص من نیست و حسین فرزین پسرخاله نیز مادرم در کنکور سال 86 در گروه علوم ریاضی رتبه دو کشوری را کسب کرد.

 

فارس: از کلاس‌های خصوصی و موسسات آموزشی برای قبولی در کنکور استفاده می‌کردید؟

عجم: من به کلاس‌های خصوصی خیلی اعتقاد نداشتم و هیچ کلاسی بیرون مدرسه نمی‌رفتم و در مدرسه‌ای درس می‌خواندم که کادری مجرب داشت و دبیرانی بسیار با تجربه به ما کمک می‌کردند البته شرکت در کلاس‌های تقویتی برای بعضی‌ها لازم است اما نه به این شکل که از مدرسه بزنند برای اینکه به کلاس‌های خصوصی بروند، توجه به درس سر کلاس بسیار مهم است، در اینجا لازم است که بگویم در هیچ موسسه آموزشی به جز یکی شرکت نکردم اما بقیه آن‌ها با من تماس می‌گیرند که اگر اجازه دهی اسمت را در لیست قبولی‌های کنکور موسسه بنویسیم هر چند که بعضی از افراد و موسسات بدون اجازه این کار را انجام می‌دهند.

 

فارس: سیستم آموزشی استان را چگونه می‌بینید؟ نظرت درباره حذف کنکور چیست؟

عجم: اهواز یک کلانشهر است اما جزو مناطق محروم به حساب می‌آید. با وجود دبیران با تجربه و خوبی که در سطح استان داریم اما امکانات آموزشی کم است و برای جبران آن دانش آموزان باید از همت و تلاش خود برای کسب موفقیت استفاده کنند، مطمئنا سنجش افراد با تعدادی رقم خوب نیست اما کنکور هر چقدر بدی و سختی داشته باشد بهترین فیلتر است و منسجم‌تر از آن است که افراد را با معدل برای ورود با دانشگاه بسنجند.

 

فارس: به عنوان یک جوان که رتبه تک رقمی کنکور را به دست آورده‌اید، چه انتظاری از مسئولان استانی و کشوری دارید؟

عجم: من چون خیلی با شرایط دانشگاه آشنا نیستم الان نمی‌توانم چیزی در مورد دانشگاه‌ها بگویم اما چند سالی است که اسم تیزهوشان افت کرده است و تا حدودی کم رنگ شده و لازم است افرادی که استعدادی متفاوت با دیگران دارند به صورتی دیگر و خاص دیده شوند و به آن‌ها بها داده شود.

 

فارس: چه برنامه‌ریزی‌ برای آینده کرده‌اید؟ قصد ادامه تحصیل در چه رشته‌ای را دارید؟

عجم: مسلما برای ادامه تحصیل در دانشگاه رشته پزشکی را انتخاب می‌کنم، در مورد تخصص هنوز تصمیم جدی نگرفته‌ام تا حدودی به جراحی علاقه دارم اما ممکن است بعد از هفت سال علایق تغییر کند.

انتهای پیام/72011/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول