اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکم شهریورماه امسال برگزار می‌شود

گلستان میزبان بیستمین جشنواره بین‎المللی هنرهای تجسمی جوانان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری بیستمین جشنواره بین‎المللی هنرهای تجسمی جوانان به میزبانی این استان در شهرستان علی‎آباد کتول خبر داد.

گلستان میزبان بیستمین جشنواره بین‎المللی هنرهای تجسمی جوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری ظهر امروز در نشست خبری بیستمین جشنواره بین‎المللی هنرهای تجسمی جوانان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‎آبادکتول ابراز امیدواری کرد که تلاش مشترک فرهنگی بین دانشگاه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه های فرهنگ تخصصی و فرهنگ عمومی به ثمره‎ای شیرین و تاثیرگذار منتج شود.

وی در خصوص انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‎آباد کتول برای برگزاری جشنواره بین‎المللی تجسمی تصریح کرد: هر انتخابی منطبق بر منطق اغنایی است لذا با سیاست تمرکززدایی این انتخاب صورت گرفت چراکه معتقدیم ایران تنها تهران نیست و گلستان فقط گرگان نیست لذا با این رویکرد امکان شکوفایی ظرفیت‎ها را برای تمامی شهرهای استان فراهم کردیم.

ظرفیت‎های علی‎آباد کتول برای برگزاری جشنواره بسیار مناسب است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه ظرفیت‎های علی‎آبادکتول برای برگزاری جشنواره بسیار مناسب است، خاطرنشان کرد: این واحد دانشگاهی از ظرفیت بالایی در امکانات سخت‎افزاری و نرم‎افزاری برای برگزاری جشنواره بین‎المللی برخوردار است.

منتظری اقبال و رویکرد متولیان شهرستان علی‎آبادکتول را ارزشمند خواند و افزود: مجموعه دست‎اندرکاران حوزه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این شهرستان همچنین اهتمام نوروزی نماینده مردم علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی از دیگر دلایل برگزاری این جشنواره در شهرستان علی‌آبادکتول بوده است.

وی با بیان اینکه وجود چشم‌اندازها و جاذبه‎های طبیعی در حوزه بصری از دیگر مزایای این انتخاب است، یادآور شد: وجود چشم‎اندازهای طبیعی در علی‎آبادکتول، فرصت خلق اثر را برای هنرمندان افزایش می‎دهد بطوریکه اگر بگوییم امکانات این شهرستان از گرگان بیشتر بوده و کمتر نیست چیزی به گزاف نگفته‎ایم.

گلستان میزبان شش دوره متوالی جشنواره هنرهای تجسمی شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با مروری به پیشینه جشنواره هنرهای تجسمی خاطرنشان کرد: 14 دوره به عنوان جشنواره ملی تجسمی جوانان در استان‎های مختلف برگزار شد و از دوره پانزدهم به بعد میزبانی این جشنواره به گلستان رسید و با ابتکار عملی که اتفاق افتاد سطح جشنواره از ملی به بین‎المللی ارتقا پیدا کرد.

منتظری افزود: کارنامه موفق گلستان در آغازین سال برگزاری این جشنواره باعث موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره در گلستان شد و شش دوره متوالی این جشنواره به میزبانی گلستان برگزار می‌شود.

به گفته وی؛ در این دوره از جشنواره 260 نفر از هنرمندان و نقش‎آفرینان هنرهای تجسمی در داخل و خارج از کشور شاهد برگزاری این رخداد بزرگ فرهنگی خواهند بود.

رقابت شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی در 9 رشته مختلف هنری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان داشت: از بین شرکت‌کنندگان این دوره حضور استادان تجسمی سایر کشورها نظیر صربستان و لبنان را خواهیم داشت.

منتظری با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در 9 رشته مختلف با یکدیگر به رقابت می‎پردازند، ابراز داشت: این فعالیت‎ها در گستره هنرهای تجسمی، نگارگری، حجم، طراحی، تصویرسازی، پوستر، عکاسی، کاریکاتور، نقاشی و خوشنویسی است.

انتهای پیام/83001/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول