اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان:

انتظار نوبت کشتی در بندر انزلی به یک روز رسیده است

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: انتظار نوبت کشتی برای تخلیه و بارگیری در بندر انزلی به یک روز رسیده است.

انتظار نوبت کشتی در بندر انزلی به یک روز رسیده است

فرهاد منتصر کوهساری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با بیان اینکه امروزه نوبت انتظار کشتی‌ها در بندر انزلی کاهش یافته است، اظهار کرد: در هشت سال گذشته انتظار تخلیه و بارگیری یک کشتی در بندر حدود 5.2 روز طول می‌کشید.

وی ادامه داد: این کشتی 3.2 روز در لنگرگاه و دو روز در اسکله در انتظار نوبت بود اما امروزه این مدت به یک روز انتظار کاهش یافته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان، دلیل این کاهش انتظار را استفاده از سیستم‌های نرم‌افزاری روز و واگذاری امور به بخش خصوصی ذکر کرد.

وی افزود: استفاده از تجهیزات بندری نوین، بهره‌مندی از رایانه‌های دستی و استفاده از چند ترمینال نیز از جمله دلایل کاهش انتظار کشتی در بندر انزلی برای تخلیه و بارگیری است.

 

منتصرکوهساری، با بیان اینکه در 10 سال گذشته یک ترمینال در بندر انزلی وجود داشت، تصریح کرد: اکنون پنج ترمینال در این بندر فعال است.

وی، ایجاد رقابت بندری بین ترمینال‌ها را در دلیل کاهش انتظار کشتی تأثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: هر ترمینالی که زودتر کشتی را تخلیه و بارگیری کند کشتی بعدی متعلق به همین ترمینال می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: هر ترمینالی که کندتر کار کند کشتی و مشتری خود را از دست می‌دهد.

وی ایجاد رقابت بین ترمینال‌ها را موجب افزایش سرویس کشتی‌ها عنوان کرد و گفت: این رقابت موجب شده تا کشتی که در ماه با یک سرویس به بنادر حاشیه خزر تردد می‌کرد اکنون 2.5 سرویس انجام می‌دهد که این امر در قیمت تمام شده کالا نقش مهمی دارد.

انتهای پیام/2300/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول