اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

15 گزینه احتمالی برای سکانداری استانداری خراسان شمالی

اسامی دست‌کم 15 نفر برای تصدی پست استانداری خراسان شمالی به وزارت کشور ارائه شده و در روزهای اخیر با معرفی وزیر، ارائه اسامی جدید نیز شتاب گرفته است.

15 گزینه احتمالی برای سکانداری استانداری خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد؛ در اسامی پیشنهادی و بعضاً معرفی‌شده به وزارت کشور که همراه با رزومه کاری آنان بوده است، نام افرادی چون احمد محقر، برات شمسا، محمدرضا حسین‌نژاد، رجا، محسن نریمان، رحمانقلی قلی‌زاده، رضا موفق، رحمان خدمتگزار، قربان مهاجران، جلیل موفق، علی اکبری، علی‌اصغر کاراندیش، محمود ثمینی و احمد محقر دیده می‌شود.

همچنین طی هفته گذشته نام افرادی چون؛ محمدمهدی شهریاری، سیدرضا نوروززاده، ابوالقاسم رضایی، عباس مظفر برای تصدی این مسئولیت به‌ گوش رسیده است.

البته ارائه لیست‌های مختلف از سوی گروه‌ها و نمایندگان مردم در استان ادامه داشته و کار وزارت کشور را برای انتخاب گزینه نهایی دشوار کرده است.

اکنون کار رایزنی گروه‌های مختلف سیاسی برای انتصاب استاندار جدید خراسان شمالی ادامه داشته و به نظر می‌رسد خراسان شمالی جزء نخستین استان‌های کشور خواهد بود که استاندار خود را در دولت یازدهم می‌شناسد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد در این‌باره با اشاره به اینکه برای انتخاب هفتمین استاندار نباید به آزمون یا خطا در این انتخاب اکتفا کرد، گفت: اکنون این استان وارد دهمین بهار عمر خود شده و دیگر  نمی‌توان این استان را نوپا قلمداد کرد و هر شخصیتی را به عنوان استاندار تعیین کرد.

قاسم جعفری با بیان اینکه جایگاه استاندار کمتر از وزیر نیست، تصریح کرد: از دولت یازدهم انتظار می‌رود تا بهترین گزینه را برای خراسان شمالی انتخاب کند.

وی افزود: البته برای این مهم تاکنون مذاکراتی با وزیر کشور انجام شده تا بهترین گزینه برای تصدی استانداری خراسان شمالی انتخاب شود.

جعفری با تاکید بر اینکه استاندار جدید خراسان شمالی باید فردی آزمون‌داده و کارآمد باشد،‌ گفت: تعیین استاندار قوی در استان‌ها طبیعتاً به نفع خود دولت نیز بوده به گونه‌ای که تعامل نمایندگان عالی دولت در استان‌ها باعث تعامل و تقویت روابط خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد،‌ مانه و سملقان، گرمه،‌ جاجرم و راز و جرگلان در مجلس و شورای اسلامی ارتقای سطح شاخص‌های توسعه خراسان شمالی را بیش از پیش ضروری خواند و یادآور شد: تحقق این مهم در گرو انتخاب استانداری قوی برای استان است.

وی گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده با وزارت کشور خراسان شمالی در اولویت تصمیمات این وزارتخانه برای تعیین مدیریت ارشد استان قرار دارد.

دیگر نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد،‌ مانه و سملقان، گرمه،‌ جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی هم در این باره گفت: انتصاب استانداری قوی در سطح معاون وزیر و یا دارای سابقه استانداری اکنون در حال پیگیری است.

موسی‌الرضا ثروتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد بیان داشت: حتی در این زمینه مذاکراتی برای انتصاب فردی با سابقه وزارتی برای استانداری خراسان شمالی، انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه استان‌هایی چون خراسان شمالی به خاطر پایین بودن شاخص‌های توسعه نسبت به میانگین کشوری نیازمند استانداری قوی است، افزود: بی تردید انتصاب افرادی با سوابق کمتر برای مسئولیت سنگینی چون استانداری خراسان شمالی از سوی نمایندگان قابل قبول نیست.

ثروتی اولویت پیشنهاد افراد برای تصدی استانداری خراسان شمالی به وزارت کشور را نیروهای توانمند بومی که در سطوح مختلف وزارتی دارای سوابق ارزنده‌ای بوده‌اند، دانست.

وی تصریح کرد: به همین منظور مذاکراتی با این نیروها انجام شده تا در صورت پذیرش موضوع به وزیر کشور پیشنهاد شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با افراد توانمندی خارج از استان نیز برای سپردن سکانداری استانداری خراسان شمالی رایزنی شده است، افزود: اکنون تمام دغدغه نمایندگان استان انتصاب استاندار قوی،‌ باتجربه و باکفایت است.

وی اظهار امیدواری کرد تا با انتخاب استاندار جدید، وی تا آخر دولت یازدهم در این مسئولیت تثبیت شود.

به گفته ثروتی، یکی از مهم‌ترین آسیب‌های خراسان شمالی طی 9 سال گذشته از تاسیس آن، تغییر مکرر استانداران بوده است.

به گزارش فارس، خراسان شمالی با دارابودن هشت شهرستان، 867 هزار نفر جمعیت دارد.

این استان در 19 مهر 83 به عنوان بیست و نهمین استان کشور تاسیس شد.

انتهای پیام/63002/غ40/ش40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول