اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای گسترش وزارت علوم مطرح شد؛

دانشگاه آزاد اسلامی علی‎آبادکتول بین‎المللی می‎شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‎آبادکتول گفت: موضوع بین‌المللی شدن این دانشگاه در شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی علی‎آبادکتول بین‎المللی می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا لادن‎مقدم ظهر امروز در نشست خبری بیستمین جشنواره بین‎المللی هنرهای تجسمی جوانان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‎آبادکتول اظهار داشت: رشته‎های ارشد در این دانشگاه مجازی می‎شود که این مهم در حال نهایی شدن است و از سال‌جاری در رشته حسابداری به صورت مجازی دانشجو پذیرفته می‎شود.

وی با بیان اینکه 190 عضو هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی علی‎آبادکتول فعالیت می‎کنند، تصریح کرد: تعداد 7 هزار و 500 دانشجو در 98 رشته مختلف تحصیلی در این دانشگاه به فراگیری علم و دانش مشغول هستند.

پرونده 3 دانشکده پزشکی، علوم پایه و هنر و معماری در مرحله بررسی نهایی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‎آبادکتول خاطرنشان کرد: این دانشگاه در 28 اسفند سال 1366 با پیگیری هیئت موسس وقت آیت‎الله شاهرودی نماینده گلستان در مجلس خبرگان رهبری و شهیدمحمدصادق صادقی راه‎اندازی شد که در حال حاضر با برخورداری امتیاز 2239.91 به عنوان بزرگترین واحد استان گلستان محسوب می‎شود.

لادن‎مقدم امکانات فیزیکی دانشگاه را 18.2 هکتار عنوان کرد و ابراز داشت: تعداد 14 پرونده به منظور بررسی صلاحیت علمی و عمومی به کمیته جذب استان و سازمان مرکزی دانشگاه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه پرونده سه دانشکده پزشکی، علوم پایه و هنر و معماری در مرحله بررسی نهایی است، یادآور شد: 17 رشته در شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دست بررسی است.

برنامه‎های دانشگاه آزاد اسلامی بر مبنای تحول فرهنگی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‎آبادکتول گفت: حدود 32 هزار مترمربع فضای عمرانی در قالب پروژه‎های دانشکده فنی و مهندسی، آموزشکده سما، استادسرا، کتابخانه مرکزی، مرکز آی‎تی، سالن آمفی‎تئاتر و سرویس بهداشتی شماره دو در حال ساخت یا مرحله عقد قرارداد است.

لادن‎مقدم با اشاره به فعالیت‎‎های پژوهشی دانشگاه اظهار داشت: چاپ 42 جلد کتاب، ارائه 24 طرح و 400 مقاله پژوهشی، مرکز تحقیقات انرژی، مراکز رشد، Kast یا فناوری‎های نوین که امتیاز آن در اختیار واحد علی‎آبادکتول است از جمله فعالیت‎های مهم پژوهشی در این حوزه محسوب می‎شود.

وی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان که علی‎آبادکتول را در میزبانی این رویداد بین‎المللی شریک کرد قدردانی و ابراز داشت: یکی از اثرات و نتایج بزرگ انقلاب اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی است اسلام نیز در مسائل فرهنگی تاکید فراوانی دارد و متعاقب آن مقام معظم رهبری تاکید خاصی در ارائه و برگزاری کارهای فرهنگی دارند که برنامه‎های دانشگاه آزاد اسلامی نیز بر مبنای تحول فرهنگی آغاز شد.

دانشگاه باید در پیشرفت‎های فرهنگی پیش‎قدم باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‎آبادکتول با بیان اینکه دانشگاه باید در مسائل فرهنگی و پیشرفت‎های فرهنگی پیش‎قدم باشد، اذعان کرد: این دانشگاه به دلیل برخورداری از تاریخ غنی و فرهنگ اسلامی همچنین داشتن بیشترین شهدا به نسبت میزان جمعیتی، برخورداری از افراد فرهنگی و علمی در سطح ایران و جهان، شایسته میزبانی این رخداد فرهنگی شده است.

لادن‎مقدم؛ حمایت مسئولان را در میزبانی دانشگاه برای برگزاری جشنواره بین‎المللی مهم خواند و گفت: عامل تکمیلی این انتخاب داشتن نیروهای مجرب و متخصص در زمینه‎‎های مختلف و نیز برخورداری از رشته‎های علمی در مقطع ارشد و دکترا بوده است.   

انتهای پیام/83001/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول